Der sker ting og sager hos de danske marketing-iværksættere fra Tame, der har udviklet en Event Marketing Platform.

Selve platformen har netop fået en grundig overhaling, forretningsmodellen er ændret, og virksomheden har rebrandet sig selv.

Det har blandt andet medført, at iværksætterne dropper en gratis-model og nu satser benhårdt på at lande de 100 største virksomheder i Danmark og i de øvrige nordiske lande som abonnenter på platformen.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Vi gik tidligere også efter mindre eventarrangører via en gratismodel, men det giver langt bedre mening for os at satse på en abonnementsmodel målrettet mellemstore- til store virksomheder, forklarer Jasenko Hadzic, medstifter og administrerende direktør i Tame.

- De større kunder bliver op til 30 procent mere effektive, og de kan de engagere deres medarbejdere og kunder i langt højere grad både før, under og efter deres events ved brug af vores platform, fortsætter han.

Vil være partner med bureauer

Tame blev stiftet for tre år siden af fire partnere, og siden har byFounders og 11 Angel Investorer fra Danmark og udlandet investeret i virksomheden.

De har alle kunnet se en idé i at skabe en platform til planlægning af events i alle størrelser – lige fra interne medarbejder-events til store, eksterne events.

Virksomheden har siden landet kunder som TV 2, Mindshare, University of Houston, Global Citizen Forum samt "en del andre kunder på verdensplan", oplyser Jasenko Hadzic.

Tame satser foruden abonnementsmodellen på at indgå partnerskaber med eventbureauer og hoteller.

- De er nøglepartnere for os, da de er en ret god indgang til de eventmanagere, der i dag holder snor i alt fra koordinering af talere, kommunikation og alt det andet, der skal håndteres i forbindelse med afholdelsen af events, siger Jasenko Hadzic.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Jager friske millioner

Tame, der i dag har 15 medarbejdere, fik i maj 2018 4,5 millioner kroner i frisk kapital, ligesom iværksætterne tidligere er blevet tilført midler fra Innovationsfonden og EU.

75 procent af Tames medarbejdere er udviklere, mens de resterende arbejder med salg og marketing.

Dertil kommer 12 investorer, der bakker op firmaet, heriblandt Tommy Andersen, erfaren business angel og stifter af Libratone, Jacob Wandt, stifteren af E-conomic, som han solgte for mere end 760 millioner kroner og Anders Pollas, den tidligere medstifter af Podio.

LÆS OGSÅ: DANSK STARTUP FÅR MILLIONER

Og deres gode råd og vejledning, kan marketing-iværksætterne få god brug for i den nærmeste tid, da Tame i kølvandet på rebrandingen vail forsøge at rejse et større tocifret millionbeløb i frisk kapital i begyndelsen af 2020.

- De sidste tre år har handlet om udviklet af et produkt og få etableret nogle kernekunder, og nu skal vi henover de næste tre måneder bevise, at vi kan levere på den nye model og forhåbentligt ramme break-even, siger Mickey Switzer Schubert-Suell, medstifter og produktdirektør i Tame, og slutter:

- Derefter rejser vi den nye kapital, så vi kan trykke på vækstspeederen og for alvor få platformen ud over landets og Nordens grænser.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.