Det danske marketingselskab Cobiro har på blot tre år fået 50.000 kunder verden over og er blevet tilført 60 millioner kroner i kapital.

- Vi blev hurtigt bekræftet i, at vores forretningsidé fungerede, fordi vi løste et problem, som mange mindre virksomheder knokler med. Nemlig at automatisere og ikke mindst optimere deres digitale annoncering, lyder det fra CCO Anders Ibsen, der stiftede Cobiro sammen med Bo Krogsgaard i 2016, i en pressemeddelelse.

Cobiro har tidligere modtaget kapital fra Europa-Kommissionen og Markedsmodningsfonden. Den seneste finanseringsrunde på 25 millioner kroner kommer fra en række private investorer.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Kernen i Cobiros forretning er selskabets egenudviklede AI, der automatiserer og optimerer digital annoncering – især på Google Ads – for specielt små og mellemstore virksomheder.   

Kundelisten omfatter i dag blandt andre Boozt.com og eBay foruden en lang række andre mindre virksomheder med ned til to-tre medarbejdere. 

Jager masser af nye medarbejdere

Den friske kapital er øremærket yderligere vækst, etablering af strategiske partnerskaber og teknologiudvikling, fortæller Bo Krogsgaard, CEO og medstifter af Cobiro, der kom ud af 2018 med en bruttofortjeneste på 19,8 millioner kroner og et årsresultat på 0,9 millioner kroner.

Det kræver dog, at det danske marketing-startup ”får adgang til de rette kompetencer”, fortæller han. Målet er at hyre 65 nye medarbejdere i 2019.

- Vi er i dag 51 ansatte på kontoret i København, og vi forventer at dette antal skal mere end fordobles allerede i år. Vi har brug for både udviklere med tekniske spidskompetencer, men også kommercielle profiler og specialister, der kan sikre, at organisationen kan følge med væksten, slutter Bo Krogsgaard.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER