De danske marketing-iværksættere hos Passendo er endnu en gang blevet tilført frisk kapital.

Denne gang i form af et ”et større millionbeløb” fra inQvation, som milliardærfamilien Zibrandtsen står bag.

Hvor mange millioner, det helt præcist drejer sig om, ønsker parterne ikke at oplyse.

Passendo er tidligere blevet tilført frisk kapital af angel-investoren Nicolas Georges Trad, har modtaget et vækstlån fra Vækstfonden og et mindre millionbeløb fra Innovationsfondens Innobooster-program.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Passendo får det nye økonomiske rygstød efter en seks måneder lang dialog med inQvation, hvor parterne blandt andet har talt om iværksætternes ønske om at forsøge at erobre nye kunder uden for Skandinavien.

- Vi ser et enormt stærkt team med mange års erfaring og viden omkring deres felt. De kender deres kunder 100 procent, og de ved, hvilke behov kunderne har, og hvordan de kan være med til at løse dem, siger Claus Zibrandtsen, CEO i InQvation.

Han er søn af Niels Zibrandtsen, der blev milliardær, da han i 2016 solgte 80 procent af aktierne i it- og teleselskabet Global Connect.

Siden etablerede Zibrandtsen-familien inQvation, der investerer i og udvikler virksomheder med stort vækstpotentiale.

- Vores ambition er at få samme succes i Europa inden for en årrække, som vi har haft i Skandinavien. Hvis det sker, så vil jeg sige, at vi har gjort det godt, siger Andreas Jürgensen, CEO og medstifter af Passendo.

- Det skal dog ske med fortsat fokus på vores kunders behov, så det er vigtigt, at vi hele tiden udvikler den stærkeste teknologi og de bedste koncepter. Det er det, vores succes baserer sig på, fortsætter han.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Mere end blot end en pose penge

inQvation bliver med investeringen en del af ejerkredsen i Passendo. Claus Zibrandtsen får plads i Passendos bestyrelse, og han skal blandt andet hjælpe iværksætterne på strategisk plan og hjælpe med internationaliseringsstrategien.

Derudover er inQvation allerede nu dagligt involveret i Passendo, da inQvation varetager Passendos finansielle opgaver.

Dermed kan Passendo-teamet bedre fokusere på at udbrede selskabets platform til markeder uden for Skandinavien og udvikle teknologien yderligere, forklarer Anders Rantzau Rasmussen, CCO og medstifter af Passendo.

- Vi er nået til et stadie i vores forretning, hvor der er behov for stærke kompetencer, som skal hjælpe os med at professionalisere forretningen, siger han.

- inQvation har fra start lagt meget vægt på, at de ville komme med mere end blot kapital, men også sparring og hands-on hjælp til blandt andet strategi, internationalisering samt økonomisk og juridisk rådgivning. Og det er utrolig vigtigt for os at få denne hjælp, så vi kan indfri vores ambitioner, fortsætter han.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Fra e-mail marketing og videre

Bag Passendo står Anders Rantzau Rasmussen og Andreas Jürgensen, der grundlagde virksomheden tilbage i 2016. Begge har en baggrund inden for mediebranchen, hvor de har arbejdet med digital marketing i en årrække.

De oplevede dengang, at mulighederne for annoncering i e-mailen ikke havde udviklet sig gennem de sidste 20-25 år.

LÆS OGSÅ: DANSKERE VIL MODERNISERE E-MAILEN

Derfor besluttede de sig for at bygge en markedsplads for mediehuse og annoncører, der skulle gøre det lettere både at sælge og købe målrettede annoncering i nyhedsbreve. 

Passendo har kontorer i København, Beograd samt Dubai og kunder over hele verden, men det er især i de nordiske lande, de har fået rigtig godt fat og kan skrive bl.a. Bonnier, IDG, Aller, Egmont, DN, Berlingske, Jyllands-Posten, Dansk Markedsføring og Børsen på kundelisten.

I dag varetager Passendo fortsat e-mail-annoncering, men har størst vækst inden for Native Annoncering, der kan eksekveres på tværs af kanaler med Passendos teknologi.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.