Discountkæden Netto er i fuld gang med at opdatere butikker landet over. Det betyder, at man er midt i en transitionsfase mellem et nyt designudtryk og det gamle, ikoniske discountdesign. Samtidig er en ny serie af produkter, der går under navnet Netto ID, blevet lanceret. 

Det oplyser reklamebureauet Orbit Red i en pressemeddelelse. 

Bureauet, der i løbet af det seneste år har bygget fundamentet for det nye Netto på tværs af samtlige kommunikationsplatforme, og som også har udviklet den nye produktserie, oplyser, at ”Netto ID er den første serie produkter, hvor det ikoniske design bliver sat i kontekst med det nye.” 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGITIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Dermed støtter produkterne indirekte også design-skifte-indsatsen. Blandt produkterne finder man en ny opfindelse - nemlig en rygsæk designet til at holde øl kolde i sommervarmen.

- Netto er midt i en transition, som på mange niveauer betyder ny energi i brandet. Det kræver en samlet indsats på tværs af alle områder: Butiksoplevelsen, ansvarlighed, kommunikation, digitale løsninger og sidst men ikke mindst produkterne, siger Martin Hasgard Olesen, der er Head of Marketing and Assortment hos Netto, i pressemeddelelsen.

Han fortsætter:

- Vores opgave er at sikre, at brandet forbliver relevant for den brede målgruppe og tidens trend, og det synes jeg i dén grad er indkapslet i netop Netto ID-produkterne. De binder det, vi har bygget brandet på, sammen med det nye Netto på en måde, hvor kunderne får et smart produkt og Netto-brandet står klart frem.

Hos Orbit Red peger man på, at ”eftersom alt, der kan bære et budskab, er et medie, så er Netto-produkter en ny platform, man også kan bygge sin kommunikation på.”

I meddelelsen forklares det, at ”Netto ID er nemlig mere end to festivalprodukter. Det er broen mellem fortiden og fremtiden for Netto. I en festivalkontekst er det øl-kølere, der kan løse en konkret opgave og tydeliggøre Netto som en festivaldestination, man starter festivalen i.”

Videre hedder det, at i en bredere kontekst er Netto ID-produkterne Nettos egen katalysator for fornyet energi i brandet blandt de unge, der er vokset op med den ikoniske pose og discountdesignet. 

Hos Orbit Red peger man på, at Netto ID har muligheden for at blive et subbrand, der binder Netto tættere til de unge:

- Netto ID er intelligente, relevante produkter, der indkapsler selve Nettos DNA: Det intelligente valg, siger Simon Wooller, der er Creative Director hos Orbit Red.

Han tilføjer:

- Produkterne cementerer Nettos ikoniske status. En position konkurrenterne løbende prøver at kalkere. Det kræver konstant innovation fra Nettos side, så man fastholder sin førerposition. Mig bekendt er det første gang, vi ser produkter i Netto-design - og helt sikkert ikke sidste. Den respons der har været, viser at der er en stor kærlighed til brandet.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGITIGSTE NYHEDER. KLIK HER.