Det unge bureau Helicon Valley fik med den nyligt afholdte Techfestival lanceret en kampagne-platform, som kan rulles ud på globalt plan.

Det oplyser bureauet.

Human Hotel er et dansk home-sharing community-koncept, som minder om Airbnb og Couchsurfing.

I forbindelse med Techfestivalen, der løb af stablen i Købehavn fra 5. til 7. september, fik bureauet til opgave at finde københavnere, der ville åbne deres hjem for festival-gæster via den danske platform.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER. 

Målsætningen med kampagnen, der blev døbt ”Like Hearted Creatives” var at finde 200 værter i hovedstaden i en kampagneperiode midt i sommerferien. 

216 københavnere meldte sig, mens yderligere 255 har meldt sig ind i communitiet, ligesom der har været næsten 9.500 besøg på kampagnens landing-page, oplyses det. 

- Hele tilgangen med ”Like Hearted Creatives” har været at fokusere lige dele på business og pleasure. At du kan udleje med alle de tilhørende goder, vi kender, men samtidig udvide dit kreative netværk og gøre homesharing mere vedkommende, siger Sara Rosa Oppermann, CEO & Kreativ Direktør i Helicon Valley, i en pressemeddelelse. 

Det kreative koncept havde det menneskelige element i fokus – og man brugte derfor gæster til Techfestival som ”influenter”, hvor håndholdte hjemmevideoer dannede en følelse af fællesskab. Det greb understregede også det menneskelige element, som også er Human Hotels slogan: ”Humans – Not Hotels”.

Test-kampagne

I meddelelsen oplyses det, at ”samarbejdet mellem Human Hotel og Helicon Valley er lige dele rådgivning og forretningsudvikling og kreativ udvikling og eksekvering.”

Og kampagneplatformen "kan rulles ud i hele verden" og "tilpasses alle Human Hotels partnerskaber.”

- Det har netop fra starten været målet, at vi ikke blot samlede 200 nye værter til Techfestival, men også skabte en platform for, hvordan vi kan gentage succesen i resten af verden, siger Martin Rosengaard, der er medstifter af Human Hotel, i meddelelsen.

Foruden selve kampagnen og den bagvedliggende go to market-strategi, blev der blandt andet udviklet en mediestrategi og en PR-strategi,som var målrettetinvestorer, forretningsfolk og ikke mindst Human Hotels målgruppe.

Her opnåede man blandt andet en forside på Børsen Lørdag.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.