Bureauet We Love People vandt – sammen med Orchestra – Kampagneprisen ved årets Rambuk for casen ”The Girls Shop” for Danmarks Indsamling.

Vi har bedt Karina Holm Henriksen, adm. direktør og partner hos We Love People, sætte ord på året, der gik – og året, der kommer: 

Årets kampagne var …

– For mig står lanceringen af Carlsbergs Snap Pack som en af 2019’s stærkeste lanceringer. En innovativ og bæredygtig produktløsning, som så også blev vel integreret i deres allerede eksisterende kampagnekoncept med afmeldingen ”Probably the best packaging for the world”. Elegant og handlekraftigt. Og en understregning af, hvad vi tror rigtig meget på: At der skal handling bag ordene. Også hele vejen ud i reklamerne… 

Årets jobskifte var …

– Mette Frederiksen 🙂 

Årets overraskelse var …

– Jeg er meget positiv over at se, hvordan detailhandlen med Michael Løve fra Salling Group/Netto og Peter Høgsted fra Coop har taget førertrøjen på, når det kommer til at committe sig til at skabe en positiv forandring i detailleddet. Blandt andet ved at tilbyde os forbrugere flere og flere grønne, bæredygtige og lettilgængelige løsninger og varer. 

Hvilke marketing-kanaler vil vokse mest i 2020? 

– Jeg er ikke ekspert på det område, men jeg tror på, at kundernes og forbrugernes måde at interagere med sociale og digitale medier bliver endnu mere avanceret og interessant. Og jeg tror – og ser heldigvis – at kunderne i stigende grad ser betydningen af, at investere penge og tid i at udvikle og lancere relevant indhold i owned media. 

Hvilken bureautype vil vokse mest i 2020?

– Jeg tror på, at vi igen kommer til at se mere til specialistbureauerne. For vores eget vedkommende øger vi fokus på rådgivning inden for purpose, klima-commitmentactivism og verdensmål – og det marked udvikler sig og udvides. Jeg tror dog også samtidig, at vi vil se flere bureautyper samarbejde på tværs med hinanden. Parallelt tror jeg, de digitale bureauer fortsat vil vokse.