Bureaugruppen Dentsu Aegis Network A/S har ændret en række områder i organisationen for at rykke tættere på kunderne i 2016.
– Vi har lyttet til vores kunder, som er meget klare i mælet: De ønsker integration i deres strategier og kampagner, og en langt mere sammentømret måde at tænke på tværs af medier, platforme og content på, siger CEO for Dentsu Aegis i Danmark, Mads Bredal
Derfor har Dentsu Aegis lavet en plan på tværs af bureaugruppen, og dette medfører også en rokade i direktionen, hvor Andreas Hansen, der hidtil har haft ansvar for aktiveringsbureauet PSLive, overtager rollen som adm. dir for digitalbureauet Isobar.
Derudover rykker Martin Baaring fra rollen som adm. dir i Vizeum, ind i en rolle som COO (Chief Operating Officer) i Dentsu koncernen, med ansvar for mediebureauerne Carat og Vizeum.
Farvel til Kalkar
Carat får ny Managing Director i Rene Westendahl, mens Vizeums ny Managing Director er Kristian Koch – begge er hentet internt, og har hidtil haft betydende ledelsesansvar i netop Carat og Vizeum.
Herudover vil Ulrik Petersen, der hidtil har beklædt posten som adm. dir. for Carat, indtage en rolle som CCO (Chief Commercial Officer) i Dentsu Aegis-koncernen, med det samlede ansvar for hele forretningen på 65 mennesker i Aarhus, samt et kommercielt koncernansvar.
I forbindelse med rokaden træder den hidtidige adm. dir for Isobar, Jakob Kalkar, ud af bureaugruppen. Alle ændringer træder i kraft med umiddelbart virkning.
– De nye strukturer i vores bureaugruppe betyder, at vi fremover kan tænke og agere langt bedre som et samlet hus. Kunderne vi have integration og ikke siloer, og det er vi meget opmærksomme på, slutter Mads Bredal.