Der skal findes en ny marketingdirektør i Bilka, da Alice Moberg er fratrådt stillingen.  

Det oplyser Salling Group i en intern orientering.

Over for Markedsføring bekræfter Alice Monberg, at der er tale om en fyring, men hun tilføjer i samme moment:  

- Det er helt udramatisk.

Alice Monberg fortæller videre, at hun først og fremmest er god til "at skabe brands":

- Og det er vi kommet langt med. Det Bilka skal nu, er der andre, der er bedre til end mig. Jeg har nået de ting i Bilka, som jeg gerne ville, siger hun. 

Alice Monberg kom til Salling Group i 2015 efter mange års marketingarbejde for bl.a. Legoland, Guldbageren, Energi Danmark og XL Byg.

Derudover har Alice Monberg også erfaring fra bureausiden, da hun i en periode arbejdede som kontaktchef i Masters Reklamebureau.

- Alice har gjort fantastisk meget for Bilka, og det fortjener hun kæmpe ros for, lyder det fra Mark Nielsen, Executive Vice President i Bilka, i en intern orientering.

Han fortsætter:

- Hun har sammen med teamet skabt et levende univers med ikke mindst Du Ka', Bilka Live, Hyper Hits, DiscountMatch, Far til Fjorten og hele positioneringen som hele Danmarks hypermarked.

Jagten på ny marketingdirektør skudt i gang

- Hun har virkelig knoklet for sagen. Samtidig er Alice og jeg enige om, at der er behov for at gå i en ny retning for at flytte Bilka yderligere og tage os til det næste niveau, siger Mark Nielsen videre.

- Vi kommer til at savne hendes kæmpestore engagement, passion og smittende humør. Jeg vil gerne takke Alice for hendes store indsats og ønske hende alt det bedste fremover, slutter han i den interne orientering.

Hvad Alice Monberg skal nu, er et godt spørgsmål:

- Jeg ved ikke, hvad fremtiden bringer – det haster heller ikke. Tiden må vise, hvad der skal ske, siger hun.

Salling Group, der nu skal på jagt efter en afløser for Alice Monberg, oplyser, at Mark Nielsen ikke har yderligere kommentarer.