Christoffer Castenskiold er nytiltrådt CMO hos nordens største it-forhandler Atea, og han bliver den første af sin slags, som får sæde i virksomhedens direktion.

– Et fællestræk gennem hele min karriere er oplevelsen af, at it er mere og mere afgørende for at få succes, uanset hvilken branche vi taler om. Derfor er jeg ægte begejstret for at få lov til at være en del af Atea og være med til at levere den it-infrastruktur, der skaber fundamentet for succes i vores samfund, lyder det bl.a. fra ham i en pressemeddelelse.

Som CMO skal Christoffer Castenskiold professionalisere den strategiske positionering af Atea, både eksternt og internt på tværs af organisationen med et fælles kommunikationsunivers.

– En CMO skal løfte os strategisk. Det gælder om at tænke længere ud i fremtiden og have en mere langsigtet approach, når vi skal sælge løsninger og klæde vores kunder på til fremtiden. Det kan Christoffer Castenskiold, siger administrerende direktør Morten Felding, Atea.

Christoffer Castenskiold er uddannet fra CBS i commercial management og maritim jura, og han har gennemført en 2-årig MBA i finans og strategi i Californien.

Castenskiold kommer fra en stilling som marketingdirektør hos Saxo Bank. Inden da havde han en lang karriere i telebranchen og i Kunde & Co.

jml