Benjamin Media har hyret Birgitte Raben som ny mediedirektør. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Birgitte Raben kommer til magasinforlaget med udgivelser som BO BEDRE, Costume og Bil Magasinet på hylderne fra en stilling som Digital Director i reklame- og kommunikationsbureauet Advice.

Tidligere har Birgitte Raben været analysechef i Kontrabande og journalist på Politiken. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hos Benjamin Media skal Birgitte Raben fokusere på at udvikle nye forretningsmuligheder for de enkelte brands i mediehuset, lyder det fra Niels Jespersen, administrerende direktør i Benjamin Media, i meddelelsen.

- Vores forretning bygger på meget stærke mediebrands. Den eksisterende forretning er i gode hænder hos vores dygtige chefredaktører. Men vi tror på, at vi kan meget mere med vores medier og kompetencer, siger han og fortsætter:

- Birgitte kommer med den helt rigtige baggrund med både medie- og bureauerfaring til at udvikle, opbygge og iscenesætte vore brands på nye måder.

Birgitte Raben skal også ”finde synergi mellem de agile udviklingsprocesser, som digitale bureauer ofte benytter, og de mere driftsorienterede redaktionelle processer på medierne”. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hun beskriver selv sit fokus således: 

- Udviklingen af vores mediebrands skal balancere den værdi, som print og digital hver på sin måde kan bidrage med i den samlede kundeoplevelse og i relationen til læsere, brugere og kunder. 

- Vi skal samtidig være nysgerrige på de muligheder, som åbner sig andre steder med afsæt i vores brands, branchekendskaber og indholdskompetencer.

Benjamin Media har de senere år udviklet sig fra at være et traditionelt magasinforlag ved eksempelvis også at tilbyde client publishing, koncepter og produktion af indhold samt Native Advertising i regi af contentbureauet Benjamin Creative. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.