Morten Grubak, hidtidig kreativ direktør for Vices kreative bureau, Virtue, i Norden, er udnævnt til ny Executive Creative Director for bureauet i Nordeuropa.

Dermed bliver han kreativ ansvarlig for Virtue i Norden, og – som noget nyt – også i Storbritannien.

Forfremmelsen kommer i kølvandet på et succesrigt VM i reklame, Cannes Lions, hvor Virtue hentede otte løver. Heriblandt Danmarks første Grand Prix i 20 år.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Morten Grubak har været hos Virtue i fire år. I dag er bureauet det tredjemest prisvindende bureau i Norden

- Morten har været instrumental i at vende Virtue fra et content produktionshus for VICE-brandet til et selvstændigt, konceptuelt kraftcenter, lyder det fra Rob Newlan, CEO for Virtue i EMEA- og APAC-regionerne i en pressemeddelelse.

- I rollen som Executive Creative Director for Virtue i Nordeuropa bliver han en stærk tilføjelse til vores nordeuropæiske ledelsesteam, og jeg er sikker på, at det vil føre til endnu flere fantastiske arbejder hen ad vejen, fortsætter han.

Virtue Nordic hev som nævnt otte løver hjem ved årets Cannes Lions. Fire af løverne, heriblandt en Grand Prix i Digital Craft, fik bureauet for arbejdet adDRESS_THE_FUTURE udarbejdet for Carlings.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Dertil kom en Glass Lion og tre bronzeløver for ”Q”, der er verdens første kønsløse AI-stemme. 

- Jeg er utrolig stolt af de mit team har opnået på det seneste. Vi har bevist, at vi er et bureau, der kan sætte sit præg på branchen, siger Morten Grubak. 

- Nu er det på tide at gøre det i større skala i andre dele af verden end Nordeuropa. Jeg glæder mig helt vildt til at begynde at arbejde sammen med kreative mennesker fra forskellige lande, og jeg frem til at se, hvilke kreative ideer vi kan udvikle som ét internationalt team, fortsætter han.

Virtue henter flere tunge profiler

Virtue, der er mediehuset VICE’s hurtigst voksende forretningsenhed, har også fået ny CEO for den nordeuropæiske region. Her faldt valget på Gemma Knox, der hidtil har været General Manager for Virtue UK med kontor i London. 

Hun har over 14 års europæisk brand- og kommunikationserfaring, og hun har arbejdet i såvel store bureaunetværk som mindre uafhængige virksomheder i London og Amsterdam.

Derudover er Caroline Collinson-Jones blevet hentet ind om ny Chief Strategy Officer, International.

Hun har tidligere arbejdet for bureauer som Wieden + Kennedy, Anomaly, BETC og med brands som Lurpak, Tate, John Lewis, Diet Coke og Topshop i de seneste 15 år. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.