Malthe Iversen, tidligere VP of Marketing EMEA hos Nodes, præsenteres nu som ny Global SVP of Marketing i virksomhedens japanske moderselskab Monstar Lab. 

Han skal fremover lede et internationalt marketingteam bestående af 22 medarbejdere på tværs af Europa, Asien og USA. Det fremgår af en pressemeddelelse fra selskabet.

– Vi arbejder i stadig stigende grad med internationale kunder som ISS, Chr. Hansen, Uniqlo og Fujitsu, så det giver mening at oprette en global marketingenhed, der sikrer den samme høje kvalitet, hvad enten kunderne møder os i New York, København eller Tokyo, siger Malthe Iversen i meddelelsen.

Formålet er også, fremgår det, at ”bygge et internationalt brand, der kan udfordre de etablerede konsulenthuse.” 

Flere danskere til tops

Malthe Iversen er ikke den første Nodes-profil, der rykker ind i en nøgleposition, siden Monstar Lab tilbage i 2017 købte de danske tech- og app-specialister.

Så sent som i foråret 2019 blev en af Nodes-stifterne, Daniel Højris, således udnævnt til Executive Vice President (EVP) i det japanske konglomerat, hvor han blev en del af det globale ledelsesteam med direkte reference til Monstar Labs stifter og CEO, Hiroko Inagawa. I dag er han COO samme sted.

Konsoliderer tre virksomheder

Ud over danske Nodes har Monstar Lab også opkøbt det amerikanske konsulenthus Fuzz for et par år siden, og man er nu i gang med en konsolidering af de tre virksomheder, og et globalt marketingteam er ”et stort spadestik mod at blive én samlet virksomhed.”

– Vi er allerede kommet et langt stykke med vores integration af Nodes, Fuzz og Monstar Lab-organisationen, hvorfor en international marketingenhed er det naturlige næste skridt, siger Hiroki Inagawa i meddelelsen og tilføjer:

–  Vi vokser hvert år, og med et internationalt setup kan vi bedre servicere vores kommercielle afdeling og dermed vores globale kunder. Det er en vigtig del af fundamentet mod at blive én samlet virksomhed, der vækster og udfordrer de største konsulenthuse i verden.