Patrick T. Rasmussen, der de seneste to år været Head of Online Marketing hos Unisport, skifter nu fodboldudstyret ud med høreapparater i den børsnoterede virksomhed William Demant Holding A/S, som i 2014 omsatte for 9,4 mia. kr.  

Her bliver han Director of Digital Marketing, hvilket er et område, han langt fra er fremmed overfor. Hos Unisport stod han nemlig for opbygningen af det digitale marketingteam og var ansvarlig for den digitale marketingsstrategi.

Prisbelønnet webshop

Unisport står bl.a. bag en prisbelønnet webshop, der har vundet flere priser, såsom guld ved FDIH’s E-Handelsprisen, bronze ved den europæiske konkurrence European Ecommerce Awards, og FDIH-prisen for Bedste Cross Border m. m.

– Den rejse, jeg har været gennem hos Unisport, har været helt fantastisk, og det er gået rigtig stærkt. Virksomheden har et gennemført og stærkt koncept, der nu er gennemtestet og klar til at arbejde sig længere ned gennem Europa, siger Patrick T. Rasmussen.

Kunne ikke sige nej

Hos William Demant Holding A/S får Patrick T. Rasmussen det digitale ansvar på globalt niveau. I første omgang på retail-siden.

– Jeg har altid været imponeret af store internationale virksomheder, selvom jeg kommer fra en iværksætterfamilie.  Mit mål har altid været at komme ind i en global virksomhed, hvor jeg kan arbejde globalt og med det digitale, siger Patrick T. Rasmussen, der tiltrådte sin nye stilling den 1. november.

– Da jeg fik muligheden for at skifte til den børsnoterede virksomhed William Demant Holding, vidste jeg, at jeg umuligt ville kunne afvise jobtilbuddet. Jeg er sikker på, at det er et super match, slutter han.

William Demant Holding A/S producerer og sælger høreapparater og andet kommunikationsudstyr gennem selskaberne Oticon, Bernafon, Interacoustics, Maico, Amplivox, Grason-Stadler og Sennheiser Communications.