Jeg er en meget glad CEO i dag, indledte Thomas Sofienberg begejstret samtalen.
Den næsten nye Dwarf-direktør har nemlig sat endnu en fingeraftryk på bureauet, og vi er oppe i den rigtige ende af skalaen.
– Alene af den grund, det er lykkes mig at tiltrække, hvad jeg betragter som en af branchens mest innovative og skarpe kreative hjerner. At kunne præsentere manden, der var strategen og UX-eksperten bag Mobile Pay, det er jeg faktisk stolt af.
Robin Nowicki, der er uddannet på Hyper Island og har arbejdet for ustwo i Malmø og In2Media, er startet som chef for Dwarfs kreative afdeling.
– Og Robin er ikke bare en super dygtig kreativ. Han slår de fleste af os andre på både forretningsforståelse og strategi også. En seriøs kombination, der rykker os op på næste niveau fra dag ét og fremover.
Kun få kan eksekvere digitale løsninger
Fra Robin Nowicki selv lyder argumenterne for valget af Dwarf:
– Alle vil gerne udtænke, konceptualisere og skabe innovative digitale løsninger. Men meget få kan faktisk eksekvere ordentligt på det. Typisk bliver resultatet blot latterlige og ligegyldige digitale projekter. Hvem gider at spilde sin tid og penge på det? Det suger bare energien ud af mennesker.
– Det er derfor, der er så mange, der i stedet søger hen mod start-ups og moderne product studios i dag. Folk vil være hands-on, bygge hurtigt og videreudvikle deres forretning. Jeg elsker at være i feltet mellem at bygge og shippe awesome digitale produkter, der har mega høj effekt og som er ultra lækre.
Robin Nowicki er ikke færdig endnu med at tale:
– Mange af de værdier, principper og metoder, jeg arbejder efter, har jeg lært i mine tre år hos ustwo. Her har jeg hjulpet BMW med at redefinere deres mobility services, udviklet en smuk skaktræningsapp på vegne af verdensmesteren Magnus Carlsen og personligt rådgivet Kanye West i forhold til at løfte og bygge hans digitale løsninger for hans brand YEEZY.
Et afsæt i tech negligeres desværre ofte
Dwarf har solidt fodfæste i tech. Det er der flere, der ikke værdsætter, mener han.
– Et tech-fodfæste negligeres desværre ofte af branchen. Systemarkitektur, kvalitetskode og gennemtænkt stack er nemlig nogle af de vigtigste komponenter i ekstremt gode brugeroplevelser og verdensklasse applikationer. Vores designaktiviteter skal i højere grad arbejde i symbiose med det stærke tech-ben.
– Jeg vil bringe de learnings, jeg har fra de mange internationale kunder, jeg har hjulpet, ind i Dwarf. Mindset’et, processerne, kvalitetsniveauet og arbejdskulturen skal have et boost, så vi designer og bygger de mest banebrydende digitale produkter fremadrettet, slutter Robin Nowicki.
Han er allerede startet som Chief Design Officer og indtræder i ledelsesgruppen med dagligt ansvar for både UX’ere, designere og copyfolk i Dwarf. Ud over altså ansvaret som kreativ chef.