Pernille Fruensgaard Øe forlader posten som First Vice President, Head of Brand and Marketing, hos Danske Bank.
Den 25. marts begynder hun i stedet i et nyt job som Head of Industry for et verdens største sociale netværk, Facebook, i Danmark. Det fremgår af et opslag på LinkedIn.
– Facebook har en ambition om at etablere en endnu stærkere tilstedeværelse i Danmark og opbygge værdifulde partnerskaber med annoncører og bureauer, skriver hun bl.a. i opslaget.
– Jeg håber, at jeg kan bidrage til dette gennem en strategisk og kreativ tilgang til, hvordan Facebooks vision kan hjælpe brands med at komme i kontakt med forbrugerne, fortsætter Pernille Fruensgaard Øe.
Før tiden hos Danske Bank huserede Pernille Fruensgaard Øe flere år på bureau-siden.
Her var hun bl.a. Director of Strategic Planning hos Hjaltelin Stahl, kontaktdirektør hos Wibroe, Duckert & Partners og før det i forskellige stillinger hos hos Dentsu Aegis-koncernen.
Markedsføring forsøger at få en kommentar Pernille Fruensgaard Øe og Facebook.