OPDATERET: Geomatic skærer i medarbejderstaben som følge af en ny strategi for data- og analysehuset, der blev iværksat i april i år.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Geomatic har blandt andet sagt farvel til CEO’en, Jonas Stone-Bjarup, og Ross Whalley, CSO.

Tidligere har Geomatic også sagt farvel til medarbejdere, der arbejder med marketing og kommunikation, heriblandt Jeanette Mayland Olsen, der var Head of Marketing & Communications.

Martin Glarvig, stifter af Geomatic, oplyser til Markedsføring, at virksomheden i alt har sagt farvel til 10 medarbejdere, alle beskæftiget med opsøgende salg og markedsføring.

Stifter bliver direktør igen

Stifteren af Geomatic, Martin Glarvig, genindtræder som ny Geomatic-direktør. Han vender således tilbage på posten efter to år som bestyrelsesformand i Geomatic og start-up-virksomheden Karlskicks.com.

– Corona-krisen har ikke her på den korte bane påvirket os, men som virksomhedsejer må man tænke langsigtet og kigge ind i fremtiden. Vi vil uundgåeligt alle blive påvirket af krisen på sigt, siger han blandt andet i pressemeddelelsen.

Geomatics nye strategi medfører, at virksomheden flytter fokus til kerneforretningen, der bl.a. består af indsamling, bearbejdning og formidling af data.

Artiklen er opdateret med oplysninger om antallet af medarbejdere, Geomatic har sagt farvel til.