The M List-profilen Natascha Schøtt er ny Director of Marketing, Communications & eCommerce hos stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra virksomheden, der årligt omsætter for over seks milliarder kroner og har 1.300 medarbejdere.

Natascha Schøtt kommer til Lemvigh-Müller med mere end 20 års international erfaring med marketing, salg, ledelse, digitalisering og transformation fra tech-branchen.

Dus med data

Hun har blandt andet tidligere været marketingchef for IBM Danmark og derefter hos SAS Institute, hvor hun var Regional Marketing Director med ansvar for Norden og Rusland.

Tidligt i karrieren var Natascha Schøtt ansvarlig for internationale og nordiske marketing- og kommunikationsaktiviteter hos ERP-selskaberne Infor/Baan. Senest var hun Director, Global Program Planning & Customer Marketing, SimCorp.

Det har, ifølge pressemeddelelsen givet hende ”dyb indsigt i at drive transformation af traditionelle forretninger til digitaliserede forretninger”.

Hos Lemvigh-Müller skal Natascha Schøtt være med til at videreudvikle forretningsstrategien, drive en digital transformation og kort fortalt gøre stål- og teknikgrossisten skarpere digitalt.