Aarhus Airport opruster på markedsføringssiden, hvor man netop har ansat Hanne Nyboe som ny CMO.
Hun kommer senest fra en stilling som Country Marketing Director hos grill-brandet Weber, men skal nu fyre op under kendskab og vækst hos Aarhus Airport.
Blandt opgaverne er at tiltrække nye målgrupper, og helt overordnet at hjælpe lufthavnen med at nå målet om en tredobling af passagertallet i lufthavnen til 1,5 millioner.
– Jeg har fra sidelinjen fulgt med i lufthavnens udvikling og glædet mig over, at vi i Aarhus har en lufthavn, som ikke bare præsenterer nye spændende destinationer, men også gør så meget ud af lækkerhedsparametrene, siger Hanne Nyboe i en pressemeddelelse om sin nye arbejdsplads.
Har også bureauerfaring
Hanne Nyboe, der er uddannet cand.oecon. fra Aarhus Universitet med speciale i afsætning og organisation, medbringer solid erfaring inden for især FMCG.
Senest har hun slået sine folder som Country Marketing Director hos grill-brandet Weber, hvor hun har arbejdet med markting gennem seks år.
Før da var Hanne Nyboe 12 år på bureausiden, nærmere bestemt hos det tidligere Zupa Recommended, i dag Zupa, hvor hun som teamchef og en del af ledergruppen særligt var ansvarlig for bureauets arbejde for bl.a. Dansk Supermarked/Bilka NonFood, XL-BYG og Svane Køkkener.
Og adm. direktør i Aarhus Airport, Peer H. Kristensen, glæder sig over ansættelsen:
– Hanne Nyboes forretningsforståelse for at drive vækst via et hundrede procent afsæt i forbrugernes kendskab og adfærd skal være med til sætte og holde kursen i vores vækststrategi, siger han i en pressemeddelelse og tilføjer, at den nye CMO også skal ”identificere og dyrke gæstepotentialet i lufthavnens optageområde, der strækker sig langt ud over Østjylland.”
Velovervejet træk
Så selv om flyene, ligesom i de fleste andre lufthavne i verden, står midlertidigt stille i Aarhus Airport, så er der gang i butikken bag kulisserne.
Coronakrisen gør af gode grunde terminalerne til gæstefri zoner, og det udnyttes i disse uger til at sætte ekstra turbo på ombygning og arbejdet med at skabe de fysiske rammer ”for en moderne lufthavn i international liga”.
Et lidt interessant tidspunkt at opruste på?
– Ja, måske, men det er præcis det, vi gør. Vi arbejder og kigger frem, så vi er klar til at sætte kul på maskineriet, når vi kommer ud på den anden side, siger Tina Baungaard-Jensen, kommunikationschef hos Aarhus Airport, til Markedsføring og tilføjer, at ansættelsen derfor er et ”meget velovervejet træk”.