I april blev Michala Svane udnævnt til Senior VP Sales & Marketing i Tivoli og rykkede dermed ind i Tivolis direktion efter tre år i den gamle have.

Nu er hun blandt de fem nominerede til Årets CMO.

Og spørger man, hvilken bil hun minder mest om, siger hun:

– Ja, først tænkte jeg radiobil. Jeg er jo i Tivoli, og den har egenskaber, som jeg sætter pris på. Den er hurtig i vendingen, unik og sjov.

Michala Svane fortæller, at hun af kolleger blev opfordret til at overveje en Porsche 911, blandt andet på grund af styrken og accelerationsevnen.

– Min chef ville sikkert også sige, at den er dyr i drift, så den skulle det ikke være, siger hun. Michala Svanes endelige valg faldt på en VW ID Buggy: En modulopbygget, eldrevet bil, der fra leverandørens side beskrives som ”robust og æstetisk, klar og vejrbestandig.”

– Den kombinerer tysk pålidelighed og kvalitet med fornyelse med mennesker og teknologi in mente. Den udstråler vitalitet og energi, og så har den offroad dæk, så den også leverer i terræn. Det passer meget godt på mig, siger Michala Svane, der uddyber:

– VW er et brand, der følger med tiden og ændrer sig med tiden samtidig med, at de er tro mod sig selv.

Køreglæde

Michala Svane peger også på en anden vigtig faktor:

– ID Buggy har plads til køreglæde. Det er der også hos mig: Det er vigtigt med sjov og smil i mit team – også selv når vi skal ”køre” i udfordrende terræn.

Michala Svane begyndte sin karriere hos SOS International i 1995, hvor hun efter fem år sluttede som forretningsudviklingskonsulent.

Siden da har hun siddet i ledende roller inden for marketing, salg og kommunikation hos Danica Pension, PenSam og HK. Siden foråret 2016 har Michala Svane haft sin gang hos Tivoli, hvor hun i april blev udnævnt til Senior Vice President Sales & Marketing.

Hvordan kommer VW ID Buggys egenskaber til udtryk i dit arbejde?

– I høj grad i forbindelse med vores omfattende arbejde med digitalisering. Tivoli har med sine 176 år mange fine traditioner, som vi skal værne om – men vi skal også følge med tiden, siger Michala Svane.

Hun mener også, at køreglæden fylder meget:

– Jeg tror, mine kollegaer vil sige, at jeg er god til at bidrage til den positive stemning. At jeg er sjov at være sammen med og har smil på læben – også når der er travlt.

Hvad er du mest stolt af i det forgangne år?

– At vi er lykkedes med at transformere Tivolis traditionelle årskort til en digital abonnementsmodel. Vores gæster har taget det til sig i en sådan grad, at omsætningen på årskort år til dato er vokset med 16 procent sammenlignet med samme periode sidste år, siger Michala Svane.