Mediebureauet IUM’s danske direktør, Heine Jørgensen, er pr. 1. marts udnævnt til ny CEO for bureaugruppen IPG Mediabrands i Danmark.

Det fremgår af en pressemeddelelse, hvori det samtidig slås fast, at Michael Thim, CEO for IPG Mediabrands Nordic og Baltics, fremover i endnu højere grad ”skal sikre bureau-gruppens vækst i alle lande, og fortsætte integrationen med det internationale netværks stærke kompetencer”.

Heine Jørgensen har 16 års bureauerfaring. Han kom til IUM som direktør for IUM Aarhus i 2016, og han blev udnævnt til direktør for IUM Danmark ved indgangen til 2018.

Michael Thim skal i ”endnu højere grad rette sit fokus på de nordiske opgaver, sikre en fuld harmonisering af de voksende organisationer på alle markeder og supportere ledelsesopgaver på alle kontorer”.

Michael Thim har stået i spidsen for IPG Mediabrands Nordic og Baltics siden 2014, og han kom oprindeligt til mediebureauet IUM i 2001. Han har de senere år udrullet Mediabrands-organisationen på alle fire nordiske markeder.

– Vi skal nu i gang med at realisere det store potentiale, vi har i alle landene. Set i et internationalt perspektiv er vi forankret i den bureaugruppe, som har den højeste organiske vækst og det bedste new bizz momentum. Det skal vi fortsætte med at være, og det skal vi i Norden og de baltiske lande understøtte, siger han.

Omrokeringer i IPG-ledelsen

I forbindelse med Heine Jørgensens tiltrædelse er Lars Møller udnævnt til Chief Commercial Officer for IPG Mediabrands Danmark med ansvar for blandt andet den kommercielle udvikling og styrkelse af kunderelationer.

Lars Møller har det seneste halvandet år været Managing Partner i konsulentbureauet ignite, der er ejet af Mediabrands.

Samtidig har den nordiske CFO gennem 18 år, Birger Steen Petersen, valgt at drosle ned, og han stopper hos IPG Mediabrands ”inden for kort tid”. Hans rolle blev 1. januar 2020 overtaget af Allan Petersen.

– Allan har tidligere været CFO hos Vertic og GroupM, og har således stor erfaring og indsigt i bureauverdenen, siger Heine Jørgensen. Han fortsætter:

– Rekrutteringsprocessen til ansættelse af en ny mediebureaudirektør for IUM Danmark er i fuld gang, og vi har en spændende bruttoliste med relevante kandidater. Indtil vedkommende er fundet, vil jeg stadig varetage rollen som CEO for IUM.