36-årige Simon Naver er ny Creative Director hos Mensch. Det oplyser bureauets Managing Partner, Christina Tønnesen. 

- På et bureau som Mensch er den primære egenkapital det kreative arbejde. Derfor taler vi meget om vores eget - og næsten lige så meget om vores konkurrenters. Og Simons arbejde er faktisk noget af det, vi har haft størst respekt for i flere år. Det er noget, vi gerne ville have lagt navn til. At han så også er et ualmindeligt sympatisk menneske, gør ham ikke mindre kvalificeret til at blive et Mensch, siger hun i en pressemeddelelse.

Simon Naver kommer fra en stilling som associate creative director hos Uncle Grey.

- Jeg har haft nogle fremragende år hos Uncle Grey, hvor jeg har suget til mig og lært ufattelig meget fra bureauets mange fantastiske mennesker. Men jeg prædiker også til mine kunder, at de skal vove pelsen, kaste sig ud i noget nyt og alt det der. Så nu tager jeg min egen medicin og har valgt at springe ud i noget, der kilder lidt ekstra i maven, siger han og fortsætter: 

- Jeg har nemlig altid haft en vis ærefrygt for Mensch. De kan et eller andet derovre i Bredgade 41 og er helt klart ude på en “rejse”, hvor titlen som årets digitale bureau i DDA endnu en gang beviste, at de altid overrasker. Det glæder jeg mig til at være med til.

For to år siden indledte Mensch en menneskejagt på en kontaktdirektør. Bureauet udlovede en dusør på 50.000 kroner for et tip om ”de mest begavede kontaktfolk”, hvilket førte til ansættelsen af Rune Hørslev, som er blevet indlemmet i Mensch-partnergruppen. 

Resultatet af den anden menneskejagt 

I slutningen af 2018 indledte Mensch så endnu en menneskejagt. Dusøren var den samme, men denne gang gik bureauet efter kreative hoveder.

- Vi har måtte sige nej til opgaver i årets løb, som vi egentlig gerne har ville løse, men ikke har haft kapacitet til. Med Simon Naver om bord får vi denne ekstra kapacitet, siger Christina Tønnesen. 

- Det har været lidt overvældende at modtage så mange anbefalinger, og vi blev faktisk nødt til at stoppe kampagnen for at overkomme mængden af henvendelser. Men der var en, der skilte sig særligt ud, siger Christina Tønnesen.

Hun henviser til Simon Naver, der har været mere på podiet ved de store prisuddelinger end de fleste.

De sidste par år er det således blevet til mere end 30 awards - heriblandt fem Cannes Lions, to D&AD pencils, oplyser bureauet.

Simon Naver ansættes på Mensch som Creative Director og Associeret Partner pr. 1. januar 2019. 

Som Associeret Partner deltager man på lige fod i partnergruppens møder, arbejde og beslutninger.