Bureauet ROXY, der med egne ord er ”et lykkeligt bonusbarns-projekt mellem danske Oxymoron og svenske Reform Society”, har fået ny direktør.

Valget er faldet på Anna Hagemann Rise, der senest har været selvstændig konsulent, og som tidligere har været bl.a. kommunikations- og public affairs chef hos Froosh smoothies.

Anna Hagemann Rise har desuden erfaring med sig fra Fazer, Danske Bank, Kvindehjemmet og internationale NGO’er som Institute for Global Policy i New York. 

Og med ansættelsen har Oxymoron ”sikret sig den helt rigtige profil til at udvikle og lancere firmaets ekspansion inden for digital og politisk kampagnekommunikation”, lyder det i en pressemeddelelse fra Kresten Schultz Jørgensen, adm. direktør for Oxymoron. 

Bureaukæde på vej

I martsudgaven af Markedsføring fortalte Kresten Schultz Jørgensen, at han arbejder på at skabe en egentlig bureaukæde bestående af fire til fem forskellige bureauer. Med ansættelsen af Anna Hagemann Rise tages næste skridt i det projekt.

Bureauet ROXY bygger videre på svenske Reform Societys eksisterende, danske afdeling, der bærer navnet Reform Act, men som formelt bliver til ROXY med det forskudte budgetårs begyndelse 1. september 2020. 

Om det, bureauet kan, siger Kresten Schultz Jørgensen:

– Vi tilbyder et skarpt alternativ til traditionelle kampagner i form af et strategisk engagementsbureau, der tager afsæt i den udvikling, der de seneste år har præget kampagner og Agenda Setting: mere holdning, bæredygtige værdier og fornuftigt ressourceforbrug, herunder primært på digitale medier.

Han tilføjer:

– Vi mener selv, at vi i samarbejdet skaber Nordens bedste eksekverings-metodik på kampagneområdet. 

”En unik mulighed”

Anna Hagemann Rise er uddannet cand.com fra Roskilde Universitet og har desuden en Bachelor i Political Science fra Simon Fraser University i Vancouver. 

CV’et rummer desuden deltagelse i nationale politiske debatter, en TedX talk, samt gæsteforelæsninger på en række internationale universiteter.

Selv ser hun sin nye stilling som ”en unik mulighed for at sætte yderligere skub i holdnings- og aktiverings-kampagnerne på det danske marked.”

– Jeg kan se, at det virker. Det virker, når virksomheder og organisationer engagerer mennesker omkring dem. Det virker, når der bliver stillet skarpt på beslutningstagere og stakeholders, siger hun og tilføjer:

– Det gør ROXY. Jeg er overbevist om, at vi er ved at skabe et af Danmarks førende – og absolut mest relevante – digitale bureauer. Jeg glæder mig i den grad til at komme i gang.