Rasmus Nybo Andersen er tiltrådt stillingen som kreativ direktør hos Nørgård Mikkelsen.

Han har senest været selvstændig kreativ konsulent, men har ellers masser af bureau-erfaring med sig: Først som Art Director hos bureauet, der for år tilbage hed Halbye Kaag JWT.

Siden var han henholdsvis Art Director og kreativ direktør hos det tidligere EuroRSCG – bureauet som i dag er Havas – her var Rasmus Nybo Andersen gennem fire et halvt år Creative Strategy Director.

Men nu hedder arbejdspladsen Nørgård Mikkelsen, og den nye kreative direktør bliver her ansvarlig for en kundeportefølje, der bl.a. tæller Honda, Royal Greenland og Arla.

- Nørgård Mikkelsen har på trods af de mange år på bagen en stærk og innovativ profil. Det er en fed opgave at være med til ikke blot at lave reklamekoncepter, men også udvikle produkter og services sammen med vores kunder, siger Rasmus Nybo Andersen.

Utraditionelle kompetencer

Og hos det fynske bureau – som siden 2013 også har været tilstede i hovedstaden og definerer sig selv som ét bureau - er man godt tilfreds med fangsten:

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Vi har inden for kort tid udvidet på forskellige områder. Og det er selvfølgelig et udtryk for, at det går godt i forretningen, siger Kasper Kjærsgaard Jensen, der er partner på bureauet, og tilføjer:

- Men det er også udtryk for, at vi opruster på nye områder med kompetencer, man ikke normalt finder på et klassisk reklamebureau. 

Kasper Kjærsgaard Jensen fremhæver i den forbindelse bl.a., at Rasmus Nybo Andersen er uddannet fra Kunstakademiets Arkitektskole:

- Skal vi hjælpe vores kunder med at bygge stærke brands og skabe vækst, skal vi også være stærke på medie, data – og på innovation. Her er Rasmus en stærk profil, der har bevist at han kan mere end bare de klassiske reklamekoncepter.

På jagt efter ny kreativ profil

Og der er formentlig endnu flere folk på vej ind ad døren hos Nørgård Mikkelsen. I hvert fald tyder meget på, at man er på jagt efter en ny kreativ profil til København.

Det hænger sammen med, at bureauet tidligere i år ansatte Katrine Granholm som kreativ direktør til det københavnske kontor. 

Men det blev en kort fornøjelse: Efter bare en god uges tid blev hun kontaktet af DR, som ville have hende ind som digital børneredaktør for Ramasjang og Ultra. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hun sprang til og skrev på LinkedIn bl.a. følgende: ”Nogle gange tager livet en uforudset drejning (.…) Jeg vil gerne sige tak til mine fantastiske søde og dygtige kollegaer på NM for den - desværre alt for korte - tid jeg fik med dem. ”

Så nu er I på jagt efter en ny kreativ profil til Københavner-kontoret?

- Ja, det er vi. Vi er ambitiøse omkring vores kontor i København – også der - og vi er altid på jagt efter talenter, siger Kasper Kjærsgaard Jensen.