Tobias Enné er ny kreativ direktør for Radius CPH og står dermed i spidsen for det kreative arbejde i kommunikationsbureauet.

Det foregår ikke i en stor, kreativ afdeling, hvor krøllede hjerner drysser tryllestøv ud over den kommercielle kommunikation.

– I min verden er den kreative afdeling død. Vi har et kreativt team, som arbejder på tværs af bureauet. Jeg tror på, at god kreativitet skabes i tværfaglige samarbejder, hvor folk gør brug af hinandens kompetencer for at opnå et fælles mål, siger Tobias Enné.

Han mener, at det er en altmodisch opfattelse af verden at betragte ”kreative som en slags kunstnere” og kreativitet som ”Den Hellige Gral”.

– Jeg vil gerne være med til at aflive myten om de kreative genier i bureau-branchen, der afkoblet fra forretningen finder på guldkorn, som andre eksekverer på, siger han.

– Kreativitet er en metode, som kan trænes, og kreativiteten bliver bedst i samspil med andre fagligheder og perspektiver, fortsætter Tobias Enné, der kommer til Radius CPH fra et andet kommunikationsbureau, Primetime, hvor han var chef for bureauets digitale og kreative arbejde.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?