Softwareselskabet SAS Institute har fået ny nordisk marketingdirektør i skikkelse af Jens Feilberg. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Han kommer til SAS Institute, der udvikler og sælger analytisk software verden over, fra et andet stort softwareselskab, SAP.

Jens Feilberg stod i spidsen for SAP’s marketing i Norden og Baltikum fra oktober 2015 til juni 2020.

Jens Feilberg skal han lede SAS Institutes nordiske marketinginitiativer ”samt bidrage til softwareselskabets globale og europæiske tiltag”, fremgår det af meddelelsen.

Masser af tech-erfaring

Jens Feilberg kommer til SAS Institute med over 20 års erfaring med marketing for teknologidrevne virksomheder.

Han er således også tidligere Sales & Marketing Director i belysningsvirksomheden Lumigon, og før det gennem to år Global Marketing Director hos Bang & Olufsen.

Jens Feilberg har desuden tidligere været Global Marketing Director hos Nokia og Head of Marketing, Nordic, hos Sony Ericsson.

Dertil kommer erfaring fra bureausiden, da han er tidligere Director New Media hos Initiative Universal McCann (IUM), hvor han havde ansvaret for nye medier.

Jens Feilberg tiltrådte i sit nye job 1. juni 2019.