Det er erfaren profil, de har hentet ind som ny partner og direktør hos det aarhusianske PR- og reklamebureau Aros Kommunikation.
Han har tidligere bl.a. været informationschef i Dansk Supermarked, kommunikationsdirektør i bl.a. Mærsk-koncernen, journalist, nyhedsredaktør og redaktionschef på bl.a. Jyllands-Posten, TV 2 og Børsens Nyhedsmagasin – og så har han vundet Cavlingprisen to gange.
Navnet er Erik Eisenberg, og han skal nu – sammen med Aros Kommunikations øvrige ejerkreds, Jens Hansen og Line Berg-Stærk – medvirke til yderligere at styrke bureauets position som rådgiver og sparringspartner for både private og offentlige virksomheder og organisationer, der gerne vil ”skabe ørenlyd”, som bureauets motto lyder.
– Vi er meget glade for, at vi nu får tilknyttet en partner og rådgiver, der både har kommunikationserfaring, international erfaring og topledererfaring. Da vi ofte rådgiver på topledelsesniveau og dybt i organisationernes specialistfunktioner som IT, sikkerhed, forretningsudvikling og HR, vil Erik Eisenberg med sin baggrund kunne tilføre endnu mere værdi i arbejdet for vores kunder, siger partner og direktør Jens Hansen.
En af de mest citerede
Erik Eisenberg er oprindeligt journalist og har i den rolle vundet to Cavling-priser for sine erhvervsreportager. Han har mere end 10 års erfaring som kommunikationsdirektør og medlem af topledelsen i en række anerkendte virksomheder, herunder Dansk Supermarked, Mærsk og Danish Crown.
Som informationschef i Dansk Supermarked var han i perioden 2006-2010 en af Danmarks mest citerede pressetalsmænd.
Detailgigantens daværende hovedaktionær Mærsk kvitterede i 2011 for indsatsen ved at gøre Erik Eisenberg til kommunikationsdirektør med ansvar for alle aspekter af kommunikationen i Mærsks internationale havnedivision APM Terminals med aktiviteter i 70 lande og hovedsæde i Haag, Holland.
Også da Erik Eisenberg efter 5 års internationalt arbejde vendte hjem, var det med strategikommunikation som fokusområde. Som kommunikationsdirektør for Danish Crown blev han primus motor i en række vigtige kommunikationsinitiativer, herunder navngivningen og lanceringen af fødevarekoncernens ”4WD” strategi til både andelshavere, medarbejdere og den eksterne omverden.
Nu er det rollen som uafhængig rådgiver for mange forskellige kunder, der bliver det strategiske fokus.
Har selv været kunde
På kundelisten har Aros Kommunikation bl.a. AURA Energi, Ringkjøbing Landbobank, Midttrafik, Landbrug & Fødevarer, XL-Byg, Aarhus 2017, Sundhedsstyrelsen og en lang række kommuner.
Aros Kommunikation er også PR-partner for VL-døgnet, hvor 5-800 topledere i de såkaldte VL-grupper én gang om året samles til netværks-konference.
Svindbekæmpelse i detailhandlen, sundhedskommunikation og bæredygtig trafik er blandt de nicher, Aros Kommunikation med særlig succes har dyrket op, og kommunikationsfirmaet har gennem årene modtaget adskillige branchepriser som anerkendelse for sit arbejde.
Og Erik Eisenberg ser da også frem til at træde ind i sin nye rolle som direktør og partner på bureauet:
– I en branche, hvor mange bureauer og udbydere kommer og går, er Aros Kommunikation et af de langtidsholdbare brands. Det skyldes uden tvivl, at Aros Kommunikation har rigtig mange tilfredse kunder – jeg har selv været en af dem i mine tidligere hverv. Jeg var derfor ikke i tvivl, da Jens og Line i starten af året foreslog mig at indtræde som partner, siger Erik Eisenberg.
20 år på bagen
Aros Kommunikation blev stiftet i 1997 af John Aarsøe, der kom fra det daværende bureau Bergsøe 4 og har været aktiv i Aros Kommunikation frem til årsskiftet, hvor han gik på pension.
Aros Kommunikation arbejder med integreret kommunikation og går dermed på tværs af de traditionelle grænser mellem reklame og PR. Firmaet har i dag 10 medarbejdere og hjemsted i Grønnegade i Aarhus.
– For nogle kunder arbejder vi med alle discipliner, mens vi for andre løser mere afgrænsede reklame- eller PR-opgaver. Vi har i de senere år fået flere internationalt orienterede kunder som eksempelvis Arla Foods Ingredients og Kamstrup. Med Erik på holdet og hans internationale erfaring i bagagen kan vi nu optrappe vores indsats yderligere – både hvad angår det internationale og alle andre aspekter af kommunikationsrådgivningen, siger partner og direktør Line Berg-Stærk.