Anders Damstedt Faber, kreativ direktør og partner hos Kunde & Co, forlader bureauet, hvor han begyndte for mere end 12 år siden.

Han fortæller, at afskeden er foregået udramatisk

– Efter så mange år på det måske største danske bureau, så kan det være sundt lige at træde et skridt til siden og se på, hvad det er, som skal drive én fremad de næste mange år, siger han.

Anders Damstedt Faber har arbejdet sig op igennem Kunde & Co fra han startede som junior AD’er i 2002, til han de sidste fire år som digital kreativ direktør har været en af de drivende kræfter i opbygningen af, og rekruttering til, Kunde & Co’s digitale kreative afdeling.

Flere kreative muligheder, tak

– I første omgang bliver der lidt mere tid til familien efter nogle hektiske år, og så er planen at holde alle døre åbne, for det er stadig de digitale projekter, jeg brænder for, og jeg føler nu, at jeg nu får andre muligheder, end jeg havde på Kunde & Co., siger Anders Damstedt Faber.

Kan du uddybe det?

– Det er jo ingen hemmelighed, at Kunde & Co – på godt og ondt – er styret meget af processer. Det betyder i nogle tilfælde, at den kreative bane godt kan snævre ind tidligt i projektet, og nu har jeg lyst til lidt mere kreativt albuerum, siger Anders Damstedt Faber.

Hvad skal du så nu?

– Jamen, der er jeg som nævnt meget åben. Jeg har både kompetencer inden for det kreative, ledelse og strategi, så min fremtid kan i princippet både være på kunde- og bureausiden, siger han.

Der er endnu ikke meldt ud, hvem der skal overtage Anders Damstedt Fabers rolle på Kunde & Co, der i øjeblikket er i færd med at omstrukturere bureauets kreative digitale afdeling.