Et enkelt navn skiller sig suverænt ud øverst på listen over de topchefer i store danske virksomheder, der klarer sig bedst på de sociale medier.

Det viser den årlige CEO Superbrand-analyse fra Infomedia, som har kigget på social media-aktiviteterne hos 40 danske topchefer, og det er igen i år Mads Nipper fra Grundfos, der løber med topplaceringen.

Nipper er med over 250 posts i egne kanaler den mest synlige og den mest aktive, hedder det i analysen. Han har mange følgere og stor rækkevidde – og så kan han noget særligt:

Han ”formår at skrive sig lige ind i hjertet af brugerne på sociale medier med mærkesager om bæredygtighed og grøn omstilling”, lyder analysen.

På anden- og tredjepladsen kommer Jeff Gravenhorst fra ISS og Lars Fruergaard Jørgensen fra Novo Nordisk. Begge dog med en langt lavere social media-score end Nipper.

Goddag og farvel

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?