Rikke Nalepa, der gennem det seneste halvandet år har været selvstændig brandrådgiver og strateg, er tiltrådt som ny partner og Managing Director hos det seks år gamle designbureau Studio C.

Hun har tidligere været Head of Strategy, partner og adm. direktør hos Kontrapunkt, men nu glæder hun sig som strateg igen at arbejde sammen med designere.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Som selvstændig strateg har jeg ofte savnet det integrerede samarbejde med designerne. Har man ikke det, risikerer eksekveringen at blive ”påklistret” efterfølgende, og det er ikke tilfredsstillende for nogen af parterne, siger Rikke Nalepa om årsagen til, at hun gerne igen vil være en del af et bureau. 

Kender hinanden

Studio C er stiftet af Emil Hartvig Andersen og Thomas Rye Dinesen, der begge fortsat er partnere, og de glæder sig til samarbejdet med Rikke Nalepa: 

- Vi er super stolte af at byde Rikke velkommen som partner i Studio C. Alle der kender Rikke ved, at hun er helt enestående - hendes ambitionsniveau, erfaring og dybe strategiske indsigt er et perfekt match til vores ambitioner som designbureau, siger Thomas Rye Dinesen, der fremover indtræder i rollen som Executive Director. 

Og de nu tre partnere kender hinanden godt. Dels fra år tilbage hos Kontrapunkt, men også fra konkrete projekter, mens Rikke Nalepa var selvstændig: 

- Vi har det seneste år arbejdet tæt sammen med Rikke på flere projekter, og vi kan se, at netop denne konstellation kan løfte Studio C til næste niveau, siger Thomas Rye Dinesen.

Ny tilgang til identitetsdesign

Der er i dag syv fastansatte på Studio C og ambitionen er at forblive et senior team fokuseret på udvikling af brandidentiteter.

Men tilgangen vil være ny, lyder det fra Rikke Nalepa:

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Vi vil udfordre den klassiske opfattelse af, at identitetsdesign primært handler om grafisk design – altså logo, skrift, farver osv, siger hun og uddyber:

-  Vi tror på, at der i fremtiden er behov for mere dynamiske og agile identiteter. Derfor vil vi udvikle brandidentiteter, hvor motion, lyd, copy og levende billeder er grundelementer på lige fod med f.eks. logo og skrift.

Dygtige kunder kræver seniorfokus

Hvad tænker du om forskellen på at være i et lille bureau i modsætning til Kontrapunkt?

- Jeg synes, det kan være en fordel med et mindre setup. Dels fordi, det er min fornemmelse, at man kommer tættere på kunderne, og dels fordi man i højere grad kan sikre, at teamet ikke ændrer sig undervejs, siger Rikke Nalepa.

Hun peger i samme forbindelse på, at Studio C også vil strategisk tage højde for en stigende ekspertise hos kunderne selv, når det gælder brandstrategi og design.

- Kunderne bliver dygtigere og dygtigere til at løse mange opgaver in house. Vi skal bidrage med noget, kunderne ikke kan selv – både hvad angår brandstrategi og design, siger hun og uddyber:

- Vi vil gerne gøre Studio C til et power house af ekspertise og talent, hvor vi som erfarne seniorfolk kan samarbejde med kundernes egne folk om at udvikle deres brand. 

Studio C har siden starten i 2014 vundet flere designpriser, og i 2017 blev bureauet kåret som årets designbureau ved Creative Circle Award.

Bureauet er vokset siden etableringen og blev i 2019 kåret som Gazelle virksomhed. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.