Tech-virksomheden UserTribe opruster på marketingfronten og her i den forbindelse ansat en ny CMO.

Valget er faldet på den tidligere Kunde & Co Managing Partner, Gregers Mikkelsen, som dermed skal drive den globale positioneringen af UserTribe som ”den førende platform til at drive kundeorienteret innovation og værdiskabelse”.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Dertil kommer, at han skal udvikle og accelerere virksomhedens SaaS abonnementsforretning, og det ser han frem til:

- Vi skal have kunden tilbage i mødelokalet og involvere dem for at udvikle verdens bedste oplevelser og produkter. Det er det, UserTribe kan og vil levere - og det er den mission og vision, som jeg tænder på og gerne vil være en del af, siger Gregers Mikkelsen.

Kundeforståelsen glemmes

UserTribe fik i sommer en kapitalindsprøjtning på 34 millioner kroner af en række tunge investorer – herunder IT-investoren Stig Hølledig, der tidligere bl.a. har investeret i Sitecore, og den amerikanske techguru Kenn Morse – og adm. direktør Casper Henningsen fra UserTribe, der selv har en fortid hos Kunde & Co, lægger ikke skjult på ambitionerne:

- Det er efterhånden tydeligt for de fleste, at kundeoplevelser er og bliver et afgørende konkurrenceparameter for de virksomheder, der vil overleve og skabe fremtiden. Det er vi med til at hjælpe virksomhederne med, siger han og tilføjer:

- Vi har en vision om at bringe empati og forståelsen af kunder – i en menneskelig form, frem for død data - helt ind i virksomhedens beslutninger – via det vi kalder human experience data.

Og netop her er Gregers Mikkelsen på hjemmebane.

Kunde tilbage i udviklingsprocessen

- Med min baggrund som partner på Kunde & Co lærte jeg hurtigt, at forskellen fra en god til en fantastisk kampagne ofte ligger i evnen til forstå kernen af kundens udfordringer eller værdiskabelsen, siger han og tilføjer:

- Men jeg erkender også at alt for ofte blev den kvalitative tilgang, som kan levere forståelsen fravalgt i udviklingsprocessen typisk fordi den både er tidskrævende og dyr. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Så hvad er det UserTribe kan her?

- Vi kan udnytte digitalisering, teknologi, AI og maskinlæring som værktøjer og dermed skabe muligheden for at få forståelsen af kunden tilbage i udviklingsprocessen, siger Gregers Mikkelsen.

Men burde det ikke være en selvfølge?

- Måske, men lidt firkantet sagt er mange med de kvantitative data generelt blevet rigtig gode til at se, hvad der sker - men samtidig rigtig dårlige til at spørge kunderne hvorfor, siger han og uddyber: 

- Vi har på en eller anden måde glemt at få den menneskelige forståelse af kunden ind i udviklingen af den gode strategi og kampagne, siger Gregers Mikkelsen.

Flere profiler er kommet til

Ud over Gregers Mikkelsen som ny CMO har UserTribe inden for få måneder også hentet flere andre nye profiler ind.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Herunder Jakob Holm Kalkar, der er ny VP, Head of Product, der senest har været VP, Head of Product hos Blackwood Seven. 

Tidligere har han været Group Media & Digital Director, Group Sales, Marketing & Innovation, hos Carlsberg Group og Managing Director, Isobar & Head of Amplifi, hos Dentsu Aegis.

- Med disse kompetencer tilføjet til ledelsen står UserTribe stærkest muligt positioneret til at levere på vores strategi om at blive verdens førende platform til at levere kundedrevet innovation og experience data, siger Casper Henningsen.