Loa Brix, der tidligere har været marketingchef i Gyldendal Forlag og kommunikationschef i Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet, har stiftet et nyt bureau, Connectyou, sammen med fotograf og iværksætter Gitte Christensen.

– Jeg forlod Gyldendal i 2019, fordi det var tid til en tænkepause og mere fokus på andre sider af livet end de professionelle. Men der gik ikke lang tid, før Gitte fik mig på andre tanker, siger Loa Brix i en pressemeddelelse.

Hun fortsætter:

– Jeg har været rundt i snart de fleste afkroge af kommunikations- og marketingbrancherne, og efter dialogen med Gitte gik det op for mig, at tiden er moden til at træde tilbage til bureausiden.

Purpose Marketing på menuen

Stifterne af det nye bureau satser på ”purpose based marketing”. Dermed kommer bureauet til at arbejde ”ud fra den antagelse, at brandsucces på den lange bane beror på den grundlæggende forståelse af virksomhedens rolle i verden”. 

– Det er vores erfaring, at en strategisk forankring i ”formål” skaber det mest holdbare afsæt og langt bedre resultater i det daglige arbejde, fordi budskabet og værditilbuddet er slået fast med syvtommersøn, siger Loa Brix i meddelelsen.

Connectyou blev etableret som et netværksbureau for fem måneder siden, men nu har de to ejere indset, at der er ”behov for flere ressourcer internt i bureauet” og har hyret den første medarbejder.

Iværksætterne holder dog fast i netværksstrukturen.

– Alle nye bureauer siger, at de er anderledes og leverer noget nyt, markedet vil have. Fra vores år på kundesiden ved vi, at billedet aldrig er helt sort-hvidt. Det ene år har man brug for et full-service bureau, det næste år har man brug for et nichebureau, siger Gitte Christensen.

Hun fortsætter:

– Der hvor vi selv mener, vi differentierer os mest, er i vores tilgang til samarbejdet og i vores strategiske fokus på purpose. Og så at vi er totalt no-bullshit.