Reklamebureauet Marketsquare har hentet Mikkel Wendelboe ind som ny Digital Director.
Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.
Heraf fremgår det også, at Mikkel Wendelboe får plads i bureauets direktion, der i forvejen består af CEO og partner Jens Thrane-Møller, COO og partner Camilla Flindt Hjælmhof og Creative Director David Asmussen.
– I takt med, at den digitale forretning er blevet en helt afgørende del af full service-leverancen, har vi haft behov for at finde en stærk profil til at videreudvikle denne del af Marketsquare, siger adm. dir. Jens Thrane-Møller om ansættelsen.
”Blødt punkt for retail”
Mikkel Wendelboe stiftede i 2007 det digitale bureau Mediafriends, som i 2012 blev en del af Sunrise.
I den forbindelse blev han Digital Director og partner på bureauet, hvor han gennem tiden har arbejdet med kunder som Nemlig.com, Singapore Airlines, BRFkredit, Dagbladet Børsen og Skanska.
Derudover var han i 2015 med til at stifte den digitale SaaS-platform Zuuvi.
Om skiftet siger han i meddelelsen, at han altid har haft et ”blødt punkt for retail”:
– Og her er Marketsquare i min verden second-to-none i Danmark. Så jeg glæder mig meget til at tilføre bureauet noget af min knowhow. Og til at være med til at forme Marketsquares fremtidige digitale profil.