I forvejen er eCapacity befolket med stærke strategi-rådgivere, men nu er endnu en tung digital profil ansat til at løfte teamet yderligere.

Det er Jon Lund, der har beskæftiget sig med digitaliseringen af det danske erhvervsliv, siden han åbnede sit eget webbureau i 1995.

Senere, som direktør i FDIM, lagde han grundstenen til de måle- og analysesystemer, som det digitale marked hviler på.

Hos Danske Bank var han som Head of Online Communications med til at udvikle bankens nye kundevendte digitale aktiviteter, og senest har han som digital chef hos Euroinvestor.com opbygget mediehusets interne innovation lab.

Alsidig digital skribent

Det er ikke kun de virksomheder, Jon Lund har været ansat i, som har nydt godt af hans klarsyn og gode råd. Siden 2004 har han drevet sin egen blog, og har skrevet i både globale medier som Wired og GigaOm og i danske medier som Børsen og Politiken, hvor han i tre år bidrog som ekspert i den digitale økonomi og nye medier.

– Hos eCapacity oplever vi, at mange virksomheder har et stort behov for at kunne imødegå fremtidens digitale marked og nye digitale forretningsmodeller, siger Per Rasmussen, adm. direktør og partner i eCapacity.

– Deres kunder rykker online, produkter og services digitaliseres, og disruption-truslen ligger for mange lige om hjørnet. De har brug for hjælp til at sikre, at den digitale forretning er velsmurt, og derfor er vi glade for at have Jon Lund med hans tunge erfaring med om bord.

Jon Lund er tiltrådt den nye stilling den 1. marts.