Mediehuset TV 2 skruer nu yderligere op for sin satsning på annoncørbetalt indhold.

Det sker med ansættelsen af bureauveteranen Pernille Simmelkiær, der hentes ind til at stå i spidsen for en ny open-source-platform, hvor produktionsmiljøet inviteres til at producere indhold til alle TV 2’s digitale platforme.

- Branded Content er et strategisk vækstområde på TV 2, og vi har en ambition om at blive markedsledere på området i Danmark, lyder det bl.a. fra TV 2’s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen, i en pressemeddelelse.

- Nu går vi nye veje og skaber fremtidens måde at arbejde med Branded Content på i de betydelige skalaer og mængder, vi forventer i de kommende år, fortsætter han.

Skal løfte indholdsproduktionen

Pernille Simmelkiær kommer til TV 2 med masser af erfaring fra såvel reklame- som mediebureauer, og hun har gennem de seneste ti år været en del af lederholdet i PeopleGroup, som direktør for flere selskaber. Bl.a. i We Love People frem til 2016.

Derudover har hun specialiseret sig inden for kreativ produktion med nye metoder som crowdsourcing i bureauet Cosmic People. Og netop den tilgang vil TV 2 bruge til at sikre kvalitet og tempo i det annoncørbetalte indhold.

- Med ansættelsen af Pernille Simmelkiær løfter og videreudvikler vi Branded Content på TV 2. Vi er overbeviste om, at Pernilles mangeårige erfaring fra bureausiden - og ikke mindst erfaringen fra arbejdet med crowdsourcing både nationalt og internationalt - kan løfte TV 2’s kommercielle produktionskapacitet og -kvalitet til nye højder, siger Jacob Fischer, der er Head of Branded Content hos TV 2.

Et nyt studie er etableret

Hos TV 2 Branded Content er der nu etableret et Publisher Brand Studio, hvor kommercielle redaktører og projektledere skal håndtere arbejdet med freelancere, crowds og produktionsselskaber.

Som ansvarlig for produktionen af annoncørbetalt indhold skal Pernille Simmelkiær blandt andet stå for opstart og tilpasning af freelance-platformen, implementere nye arbejdsgange både internt og eksternt og yde rådgivning, sparring og undervisning.

Derudover skal Pernille Simmelkiær i samarbejde med de ansvarlige redaktører være med til at sikre kvaliteten i det annoncørbetalte indhold og bruge sin mangeårige erfaring fra bureauverdenen til konceptudvikling i krydsfeltet mellem storytelling og branding.

Simmelkiær: Masser af gode historier derude

- Jeg glæder mig meget til at være med til at fortælle endnu flere gode historier og producere mere indhold til Danmark på TV 2’s stærke platforme, siger Pernille Simmelkiær.

- Her vil vi invitere freelancere, kreative og både små og store produktionsselskaber til at skabe historiefortællingerne i et unikt samarbejde, hvor den kollektive viden, kreativitet og faglighed møder 30 års journalistisk erfaring på TV 2.

- Der er masser af både talent og ufortalte historier derude, som vi nu sætter i spil, og her er både tv2.dk og TV 2 Play et fantastisk lærred at udfolde historierne på. Med fælles hjælp og til gavn for annoncørerne kan vi skabe det indhold, der styrker den vigtige brandfortælling, og som differentierer og skaber engagement, fortsætter Pernille Simmelkiær, der starter hos TV 2 Branded Content i januar 2019.

Cosmic Peoples fremtid er endnu uafklaret.