Det danske bureau Envision har lavet en ny kampagne for det store, internationale cykelmærke Specialized. Det skriver bureauet i en pressemeddelelse.

Cykelbrandet bliver brugt af flere af verdens største cykelhold, heriblandt Soudal-Quick Step, der har danske Kasper Asgreen som en af de store stjerner.

Ifølge bureauet blev en uforpligtende kaffesnak til en konkret opgave for brandet. I pressemeddelelsen forklarer Peter Bay Steen, der er Nordic Marketing Lead hos Specialized, at cykelmærket gerne ville have Envision til at lave en kampagne, der kunne løfte kendskabet til brandet hos nye målgrupper.

Credits for kampagnen

Business Development Director: Brian Vester
Senior Project Manager: Sanne Frisch Herholt
Creative Director: Lars Simonsen
Senior Copywriter: Dorte Burhøi
Strategic Planner: Laurits Flytkjær
Producer: Tanja Conway-Blake
Editor: Bjarke Hvorslev
Produktionsselskab: Holy Ravioli
Instruktør: Toke Blicher Møller
Mediebureau: Orchestra

”Vi står med et konkret mål for vores salg af specifikke produkter gennem både vores forhandlere og vores webshop. Og det kræver, at vi hæver vores kendskab i helt andre målgrupper end dem, der kender os i forvejen. Envision kunne demonstrere strategiske og kreative kompetencer til at løfte opgaven. Og så kunne jeg mærke, at de spejlede vores egen passion for brandet – og det er et godt udgangspunkt for samarbejdet,” lyder det fra Peter Bay Steen.

Konkret betyder det, at Specialized ikke kun vil markedsføre sine cykler til de mest cykelglade motionister.

“Filmene skal demonstrere, at man med næsten 50 års erfaring med cykler i kompromisløs kvalitet også kan lave markedets bedste cykler til børn, pendlere og motionister,” lyder det fra Brian Vester, der er Business Development Director hos Envision.

Filmen er skudt i samarbejde med produktionsselskabet Holy Ravioli. Du kan se den herunder:

For at se indholdet skal du acceptere cookies.

Opdater dine indstillinger

Opdateret 8. marts kl. 09.56: Creditliste er tilføjet artiklen.