De to nye kommercielle stationer, Radio 100 FM og Sky, som i november måned kunne fejre et års fødselsdag, kæmper hårdt om at have den største andel af lytterne. I september lykkedes det Radio 100 FM at overhale Sky, men i oktober er situationen vendt. Sky havde i september en lytterandel på 5,9 procent, mens Radio 100 FM kunne prale af 6,1 procent af lytterne. Men ifølge Gallups lytterundersøgelse for oktober har Sky nu en lytterandel på 6,0 procent, men Radio 100 FM har 5,7 procent.
DRs lytterandel faldt i oktober måned, så DR samlet havde en share på 65,4 procent af lytningen. Faldet i oktober hænger specielt sammen med, at P3 i oktober fik en share på 18,5 mod 20,4 i september.
Set på lytterandel er det i oktober gået frem for alle de kommercielle radioer fra 29,7 procent i september til 32,1 procent i oktober.
Samlet går SBS Radio som udover The Voice også tæller Radio 2 og Pop FM, frem i lytterandel fra 6.2 til 7.7 procent.
Med udgangen af januar 2005 lukker SBS POP Fm, så radiolytterne fremover vil kunne høre Radio 2 på POP FM´s tidligere frekvenser.
Salgsnetværket, Det Danske Radiobureau, som udover Radio 100 FM bl.a. også tæller de dagbladsejede radioer, går lidt frem fra 15,4 til 15.8 procent. Og DDR beholder sin stilling som den største kommercielle radioudbyder i Danmark.
P4 er fortsat landets største radiokanal med 2.415.000 ugentlige lyttere, viser Gallups lyttertal for årets tiende måned.


De 10 største radiostationer i oktober 2004 (målt i lyttere pr. uge)

1. P4 2.415.000
2. P3 2.034.000
3. Sky Radio 999.000
4. P1 855.000
5. Radio 100FM 716.000
6. The Voice 685.000
7. P2 512.000
8. Radio 2 298.000
9. DR Klassisk 252.000
10. Pop FM 239.000

De 10 største radiostationer i april 2004 (målt i share i procent)

1. P4 38,8 %
2. P3 18,5 %
3. Sky Radio 6,0 %
4. Radio 100FM 5,7 %
5. P1 4,9 %
6. The Voice 4,1 %
7. P2 1,7 %
8. Radio 2 1,5 %
9. ANR Guld FM 1,3 %
10. Pop FM 0,6 %