Hele 127 kampagner skal i år konkurrere om DM-Prisen 1999, der uddeles ved DM-Dagen 4. marts i Falconer Centret i København: Dommerne har efter første evalueringsrunde nomineret 39 kampagner på tværs af de otte kategorier. Der er indsendt flest kampagner i kategorien b-t-b, 38, efterfulgt af low cost med 33 og busines-to-consumer med 13.
Det oplyser underdirektør Oluf Raldorf, Post Danmark, der står bag DM-dagen.
– Den faglige del af arrangementet omfatter i år foruden prisuddelingerne to hovedtalere. Den ene, professor Paul Strebel fra IMD taler om “How to exploit radical business changes“. Den anden, senior manager Charles Weiser fra British Airways, der var arkitekten bag selskabets frequent flyer program, taler om “Customer Loyality and keeping a loyality programme alive“.
Post Danmark, der har en portoindtjening på ca. 1,23 mia. årligt ved direct mail, har selv benyttet dialogmarkedsføring for at få de mange kampagner og deltagere til selve DM-Dagen i hus. Der er gennemført en kampagne, rettet mod små 8.000 personer, der bl.a. er brudt ned på deltagere i de seneste to DM-Dage, reklamebureauer, webbureauer, postordrevirksomheder, det offentlige og de 200 største virksomheder. Den udsendste direct mail er fulgt op af telemarketing.
NøRBYGAARD OG NIGHT FEVER
Den festlige del af arrangementet omfatter foruden det varme konferenciernavn Lars Daneskov fra Danmarks Radio entertaineren Finn Nørbygaard og bandet Night Fever.
– Der uddeles ind imellem priser i de otte kategorier, eventuelt en Special Award. Dommerkomiteen kårer årets bedste art director, tekstforfatter og marketingstrateg, og til slut overrækker adm. direktør Helge Israelsen fra Post Danmark Den Danske Direct Marketing Pris, siger Oluf Raldorf.
Antallet af deltagende kampagner er det største nogen sinde – fraset jubilæumsåret 1996, hvor Post Danmark gav en flaske champagne for hver indsendt kampagne. Der kom 177. Sidste år indsendtes 101 kampagner, og op til 1996 kom der 70-80.
De nominerede kampagner udstilles i tilknytning til DM-dagen i Falconer Centret.