One.com, der er Danmarks største leverandør af web-domæner, har efter 18 års levetid gennemført IT-selskabets første kreative pitch.

One.com, der det seneste år har opkøbt selskaber i Danmark, Norge og Holland, vil nemlig for første gang satse på andet og mere end performance marketing i bunden af salgstragten.

Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

– For 18 år siden blev One.com grundlagt i København og til trods for at vi nu har kunder i over 160 lande, så er der bred enighed i virksomheden om, at vi skal bibeholde de skandinaviske værdier og kommunikation, siger Christian Iversen, Marketing Director i One.com, i meddelelsen.

Han fortsætter:

– Af den grund valgte vi at invitere danske bureauer til en pitch på kreativt arbejde i vores fire største markeder.

Another vandt pitchen

Det har ikke været muligt at få oplyst hvilke bureauer, der deltog i pitchen, bortset fra Another, der vandt den efter to pitchrunder.

Dermed bliver Another ansvarlig for One.coms første brand-initiativ på tværs af fire europæiske markeder, der” skal styrke den dansk-startede virksomhed yderligere og positionere One.com som markedsleder for shared hosting og domæner i Nordeuropa”.

Hos Another vækker den nye kunde naturligvis glæde:

– Det er en rigtig spændende international rejse one.com er ude på – og vi ser meget frem til at bidrage til, at one.com brandet positioneres endnu stærkere i markedet, siger Morten Hershøj, CEO, Another, i pressemeddelelsen.

Til trods for den manglende kreative markedsføring og branding er One.com i dag den største domæneleverandør herhjemme med over 400.000 domæner registreret i Danmark.