Aviserne i 4S-samarbejdet – Århus Stiftstidende, Aalborg Stiftstidende, Fyens Stiftstidende og JydskeVestkysten – udvider nu samarbejdet med en øget dækning af erhvervsstoffet i tillægget ErhvervDanmark fra den 15. april.
For at klare udvidelsen opruster den centrale stab på 4S’ redaktion i København med en erhvervsredaktion på syv journalister og en nyhedsgrafiker, ligesom de fire dagblades egne erhvervsredaktioner hver bliver opprioriteret med to til tre personer.
– Den samlede stab af erhvervsjournalister på 4S-gruppen er i dag oppe på 45, fortæller lederen af 4S-redaktionen i København, bureauchef Peter Kjærgaard.
– 4S-journalisterne skriver til Danmarks største avisoplag. Det svarer til, at en million danskere over 13 år, der bor i landets største byer, læser én af vores aviser. Det gør os også interessante – ikke mindst hos Folketingspolitikerne, understreger Peter Kjærgaard.
Tillægget ErhvervDanmark bliver produceret i fire forskellige versioner på de respektive dagblade og bliver en del af den daglige avis fra tirsdag til fredag. Der bliver således ikke produceret færdige film fra 4S-huset i københavn. “Opskriften“ på en forside af ErhvervDanmark er, at den skal indeholde både en regional og en national erhvervshistorie.
– Business-to-Business er et meget spændende marked, som vi vil have bedre fat i, forklarer salgsdirektør Torben Larsen, 4S.
SES SOM EN HELHED
– Vores udvidelse skal ses som en helhed. Balancen fastholdes ligesom strategien i samarbejdet. Vi ved vore læsere vil have både lokalt og nationalt stof. Og det er en unik blanding, som hvert af dagbladene i 4S-samarbejdet kan give og som ingen andre kan konkurrere med.
– Vi vil ganske simpelt skabe et konstant dagligt erhvervsklima, så læseren ikke behøver lede i andre publikationer. Og samtidig lave et miljø for Business-to-Business-annoncerne.
Torben Larsen lægger ikke skjul på, at det specielt er Morgenavisen Jyllands-Posten man i øjeblikket konkurrerer med.
– Jyllands-Posten dækker 425.000 beslutningstagere vest for Storebælt, mens 167.000 læser en af 4S-aviserne, heraf læser 53.000 både en 4S-avis og Jyllands-Posten Det betyder, at 114.000 beslutningstagere ikke nås gennem Jyllands-Posten, men gennem os, slutter Torben Larsen.