Årets Rambuk – et af reklame- og marketingbranchens største awardshows – bliver i år en festlig, virtuel event. 

Årsagen er, at den aktuelle corona-situation ikke gør det muligt at afholde en festlig og farverig aften med middag, high fives og netværk som normalt. 

Men… Årets vindere skal naturligvis fejres. 

Det insisterer Dansk Markedsføring, der står bag Årets Rambuk, på. Derfor streames prisuddelingen onsdag 11. november klokken 15.

– Det så længe ud til, at vi kunne gennemføre Årets Rambuk, som vi allerhelst ville – nemlig som et fysisk arrangement – men de seneste restriktioner ville skabe for mange benspænd, siger juryformand Thomas Wahl, der er adm. direktør i Dansk Markedsføring.

Han tilføjer:

– Det er brandærgerligt, men 2020 i en nøddeskal og vi må i fællesskab sørge for at hylde de stærke indstillinger og vindere virtuelt.

Det er 16. gang, at Årets Rambuk-priserne bliver uddelt. 

Årets Rambuk har til formål at fremhæve, hædre og sætte pris på dem, der sætter en høj standard inden for måden de anvender medier på i deres markedsstrategi i Danmark. 

Rambukken 2020

Der uddeles i alt 10 statuetter.

– Content Activation Prisen
– Marketing Automation Prisen
– NENT Group Effekt Prisen (mediebudget på over og under en mio. kr.)
– Mediastrategi Prisen
– Kampagne Prisen
– Indsigts Prisen
– Experimental Prisen
– Branded Content Prisen
– Not For Profit Prisen

Rambukken kan således gives til det bureau eller den annoncør, som har været ansvarlig og drivende for arbejdet med den konkrete kampagne, der er indstillet.

Det er desuden Rambukkens formål at inspirere og udfordre alle, der arbejder med mediestrategi og rådgivning.

I år er kategori-posen blevet rystet en anelse i forhold til de seneste år, da “Not For Profit Prisen” uddeles for første gang. 

I alt uddeles der 10 statuetter. Vinderne får i dagene efter showet leveret de fornemme Rambuk-statuetter. 

Det oplyses senere, hvor man kan se showet. Se med onsdag 11. november klokken 15.00.