Konsulentvirksomheden Accenture har lanceret sin største brandingkampagne i 10 år. 

Den nye kampagne er blevet døbt ”Let there be change” – og er baseret på selskabets nye purpose:

”Deliver on the promise of technology and human ingenuity” 

Det oplyses i en pressemeddelelse.

– Vi sætter med den nye kampagne fokus på forandringer – både de massive og de helt små – ved at skildre den kraft og og de muligheder, der kan ligge i forandringer, når man forstår, hvordan forandringer kan tøjles, siger Claus Wilkki, der nordisk marketing- og kommunikationsdirektør i Accenture, i meddelelsen. 

Claus Wilkki, nordisk marketing- og kommunikationsdirektør i Accenture. Foto: PR.

Kampagnen, der blandt andet består af en række kortere videoer, er lanceret i Europa, Asien og Nord- og Sydamerika og kører på TV, online og social medier, vil tredoble Accentures årlige mediespend globalt til 90 millioner dollar, oplyses det. 

Lars Wodschow, der er head of communications and stakeholder relations hos Accenture Danmark, oplyser, at man i Danmark ikke skal forvente ”radiospots og buslangsider – men derimod en gennemsyring af hele vores kommunikations- og marketingarbejde – og selvfølgelig vores ageren over for kunderne, der vil afspejle det nye purpose and brand. Både budskabs- og designmæssigt.”

Ifølge meddelelsen er kampagnen, der blev skudt i gang i midten af oktober, blandt andet inspireret af Accentures egen transformation.

– Med covid-19 står mange virksomheder også over for at skulle genopfinde sig selv midt i en forandret virkelighed. Vores tilgang er, at hvis man vil komme stærkere ud af krisen, er man nødt til at gribe de forandringer og sikre, at de kommer både kunder, befolkning, investorer, samarbejdspartnere og det omkringliggende samfund til gode. Det er grundtanken bag kampagnen, siger Claus Wilkki.

Det er amerikanske Droga5, der er en del af Accenture Interactive, som står bag det kreative arbejde, der blandt andet har udmøntet sig i en række, kortere film.

Accenture beskæftiger mere end 500.000 medarbejdere globalt, herunder cirka 850 i Danmark, oplyser selskabet.