Softwareproducenten Adobe udvider dets cloud-baserede medieoptimerings-værktøj, AdLens, ved at integrere teknologien med analytics-løsningen, SiteCatalyst.
Udvidelsen skal give virksomheder overblik over deres marketingkampagner og et bedre grundlag til at beslutte, hvordan markedsføringsbudgettet bruges mest effektivt.
Ved at integrere de to platforme, får den marketingansvarlige både en mere enkel håndtering af online kampagner og større indsigt i kampagner på tværs af søgemaskiner, bannerannoncer og sociale medier, lyder det.
Dermed bliver det lettere at kanalisere annoncekronerne hen, hvor der opnås det mest effektive resultat
– Med integrationen af SiteCatalyst kan man nu løbende blive opdateret på, hvilke tiltag der genererer trafik, og hvilke der ikke gør. Løsningen gør virksomheder i stand til at identificere hvilke brugersegmenter, der reagerer på en kampagne, så man hurtigt kan dirigere annoncekronerne i rigtig retning, lyder det fra Jens Bengtsson, Nordisk Solutions Consultant hos Adobe Digital Marketing.
Real-time overblik på tværs af alle kanaler
AdLens er desuden blevet udvidet med Adobes Dynamic AD Targeting og segmenteringsværktøjet, AudienceManager, som tilsammen giver mulighed for at målrette budskaber til bestemte online-målgrupper i real-time.
Adobes AdLens-løsning samler virksomhedens marketingindsats på et sted takket være integration med tjenester som Google, Facebook, Linkedin, Baidu og Bing. Derved får marketingmedarbejderen et komplet overblik over alle digitale marketing-aktiviteter på tværs af søgemaskiner, bannerannoncer og sociale medier.
– I dag spreder virksomheder deres online markedsføring via flere kanaler, hvorved måling af “return on investment” bliver mere kompleks. AdLens-løsningen kombinerer real-time analyse af store datamængder med integration til førende sociale medier og søgemaskiner. Virksomheder får kort sagt et overskueligt værktøj til at styre online-kampagner på tværs af platforme og kanaler, samtidig med, at de forbedrer deres online-ROI, konstaterer Jens Bengtsson.
For nyligt kunne vi her på markedsforing.dk berette om, at Adobe var blevet udpeget som Strategic Preferred Marketing Developer (SPMF) af Facebook. Med opgraderingen af AdLens og softwaregigantens direkte adgang til Facebook Exchange, bliver det nu muligt at byde på Facebook-annoncer i real-time, og virksomhederne kan målrette deres budskabe Facebooks flere end 955 millioner daglige brugere.