Toplederes bonusser kan skabe megen debat, og det sker også nu i forhold til den kriseramte IPG reklamekoncern. På fem år har IPG tabt 12 mia. kr., og det har fået konsekvenser for de fem topledere. Deres løn for perioden blev ikke på mere end lidt over 640 mio. kr.
Til sammenligning har verdens største reklamegruppe, Omnicom, i samme periode tjent næsten 20 mia. kr. og her blev topledelsen belønnet for den gode indsats med en bonus på blot lidt mere end IPG-ledelsen – nemlig ca. 660 mio. kr.
To IPG aktionærer gør da også oprør nu. Til generalforsamlingen d. 25. maj har de stillet et forslag om, at bestyrelsen skal gennemgå alle bonusser i den forløbne periode.
Kilde: AdAge.com