En ny reklame- og brandingkampagne fra Alm. Brand skal repositionere forsikringsselskabet, efter at man solgte bankforretningen fra i 2020.

Det kreative univers og brandstrategien er udviklet i samarbejde med Kunde & Co., og målet er at positionere forsikringsselskabet som ”enkelt og ukompliceret”. 

Det oplyses i en pressemeddelelse.

– Vores position i markedet har ændret sig efter frasalget af banken i efteråret. Vi er en ny og mere fokuseret virksomhed, der søger ind til kernen af det, vi er gode til: Nemlig forsikring og pension, siger Lotte Bregnhøj-Gelvad, marketingchef, Alm. Brand, i meddelelsen og tilføjer:

– Det skal den nye kampagne være med til at fortælle kunderne og resten af markedet. 

 To kendte ansigter

Den nye kampagne har et par kendte ansigter i front: Dels svømmeren Jeanette Ottesen og dels Vild med Dans-dommer Jens Werner.

" Vi er en ny og mere fokuseret virksomhed, der søger ind til kernen af det, vi er gode til.
Lotte Bregnhøj-Gelvad, marketingchef, Alm. Brand

De to bliver i reklamefilmene parret sammen med en ukendt navnebror og -søster, og kernebudskabet i kampagnen er blandt andet, at Alm. Brand tilbyder kunderne ”enkle løsninger, der passer lige præcis til dig”.

– Selvom vi danskere har mange fællestræk, er vi vidt forskellige, og det skal ens forsikring tage højde for. Med den nye kampagne vil vi gerne vise, at Alm. Brand passer ualmindeligt godt til kunden – uanset deres behov, siger Lotte Bregnhøj-Gelvad. 

Kampagnen gik live lørdag 1. maj og ruller på TV, digitale kanaler og i udvalgte printmedier. 

Se den første af filmene – med Jeanette Ottesen i front – her.