E-handels-giganten Amazon revolutionerede en gang bogmarkedet.
Først ved at sælge bøger på nettet, og siden ved at gøre hele sit bog-katalog tilgængeligt via e-bogslæsere.
Til det formål udviklede man Kindle, Amazons eget bud på en e-bogslæser, som har udviklet sig til en tablet med adgang til hele Amazons underholdningsunivers.
Nu viser Amazon endnu engang initiativ til at nærme sig forbrugeren med Amazon Dash.
For selvom Amazon igennem årenes løb har fået flere varer på hylderne, har det alt i alt gået lidt trægt med at sælge fødevarer på nettet.
Det har tilsyneladende ikke slået Amazon af pinden, som har startet sit eget Amazon Fresh-koncept, hvor man foreløbigt i Seattle, San Francisco og det sydlige Californien har taget hul på salg af fødevarer på nettet.
Til det formål har man nu lanceret en ny teknologi – eller et nyt “aggregat” – hvor forbrugeren er i stand til at indtale sin bestilling af varer, efterhånden som køleskabets hylder bliver tømt for madvarer.
Med Amazon Dash bliver det dermed muligt, i én og samme håndvending, at afgive sin bestilling i Amazon Fresh-butikken, som efterfølgende leverer varerne til forbrugernes adresse.
Spændende udvikling at følge, som utvivlsomt giver stof til eftertanke for danske supermarkedskæder og net-supermarkeder.
Læs mere om Amazon Dash her, og se det demonstreret i indslaget i toppen af artiklen.