Danske Manyone, der vil skabe verdens bedste Strategy-design hybrid, hvor kompetencer inden for strategi, kreativ tænkning og teknologi kombineres, er nu også repræsenteret i London, da det engelske bureau Prospect er nyeste medlem af Manyone-familien.

Den rummer i forvejen det digitale designbureau THINK, designbureauet Skibsted ID, det kreative techbureau Molamil,  et kontor i Frankfurt, produkt- og strategibureauet Boris i Hong Kong og Singapore, de tidligere Designit-udbrydere David Fellah og Lasse Jensby Dahl samt en række specialister inden for strategisk design.

– Der er i øjeblikket fem medarbejdere på kontoret i London, men vi forventer at skalere dette op i den nærmeste fremtid, siger David Fellah, bestyrelsesformand og direktør i Manyone, til Markedsføring.

Prospect blev stiftet for 14 år siden af Anja Klüver, og bureauet kan skrive virksomheder som NTT, Utility Warehouse og Amazon på kundelisten.

David Fellah, bestyrelsesformand og direktør i Manyone. Foto: PR

Hvad bidrager Prospect med til Manyone?

– Det gør Prospect på to måder. Den første er med dybe kompetencer inden for blandt andet Experience Design. Den anden er, at vi med åbningen af Manyone London øger vores reach, siger David Fellah.

Han fortsætter:

– London er, og har altid været, verdens globale design-hovedstad, så at være til stede der er et vigtigt skridt i vores internationale vækststrategi.

Dertil kommer, at Manyone i forvejen kan skrive en række virksomheder på kundelisten, der har europæisk hovedkontor i London, så det handler også om at komme tættere på eksisterende kunder, oplyser David Fellah.

Åbner trods corona-udfordringer

Manyones planer om at lancere et nyt, strategisk designbureau med internationale ambitioner blev første gang præsenteret i 2018.

Dengang lød det, at målet var aggressiv vækst og at skabe et bureau bestående af 5-600 medarbejdere i løbet af de næste tre til fire år. De planer er blevet sat en smule tilbage som følge af corona-pandemien.

– Den har betydet, at vi ikke er vokset så meget, som vi gerne ville, siger David Fellah.

Manyone har ligsom alle andre oplevet, at der blev droslet ned for igangværende projekter i en kort periode, men har derimod ikke oplevet mindsket interesse fra nye, potentielle kunder under corona-nedlukningen.

– Og nu mærker vi, at interessen vokser igen, så jeg er meget fortrøstningsfuld, slutter David Fellah.