Clear Channel lancerer nu Danmarks første AR-kampagne på outdoor-mediet.
Det sker i samarbejde med Kikkoman, der blandt andet står bag en række forskellige varianter af sojasauce og marianader.
Det fremgår af en pressemeddelelse, hvor det oplyses, at formålet med kampagnen er at skabe opmærksomhed om Kikkomans produkter i forbindelse med grillsæsonen.
Ifølge meddelelsen havde Kikkoman et ønske om at ”skabe noget innovativt og kreativt” – og derfor kom AR-løsningen på bordet.
Når QR-koden scannes kan man således opleve et grill set-up med soja sauce og links direkte ind til Kikkomans online-univers med opskrifter og til Instagram, hvor der er kan findes inspiration til madlavningen.
Løsningen skal imødekomme ønsket om at generere leads til disse sider, oplyses det.
Ifølge pressemeddelelsen er Clear Channel drivkraften bag projektet – fra idéudvikling til færdig produktion – mens den tekniske del er udviklet hos Clear Channels samarbejdspartner, Purple Scout.
Kampagnen er en national, og den er blevet skudt i gang. Den kører til og med uge 24.