Det er snart fem år siden, at Arla revurderede sine samarbejder på mediebureausiden. Derfor er en ny europæisk pitchproces skudt i gang, som omfatter 11 markeder.

– Det er ret udramatisk. Der er sket en hel del med medierne i det tidsrum, så det var på tide at få alle nye muligheder i spil. Derfor pitchen, fortæller Jan Worre Pedersen, der er Head of Global Media & Agency Management i Arla.

Herhjemme har Carat været Arlas mediebureaupartner i snart 12 år, og bureauet deltager også i den nye pitch, der bliver afholdt på hvert enkelt marked. Arla søger en europæisk bureauløsning, som kan tilgodese både lokale og centrale behov på bedste vis.

– Pitchen skydes i gang i juni med lokale briefing møder, og fra august til september præsenterer mediebureauerne deres bud. Vi afslutter pitchen primo oktober, siger Jan Worre Pedersen.

Arla var i 2014 Danmarks 13. største annoncør med et reklameforbrug på 96,2 mio. kr. ifølge Gallup AdFacts.