Audi lever endnu engang op til ordene ”Vorsprung durch technik”. Med Audi Mind Race forsøger bilproducenten at overføre sit forspring fra motorsporten til FC Barcelona, hvor Audi er Premium Partner og fodboldklubbens officielle billeverandør.
Den nye kampagne, som er udviklet af DDB Spain,fungerer således som en del af aktiveringen Audis sponsorat, som på mange måder demonstrerer, at de to brands, godt nok på hver sin måde, har vist forspring på ”teknikken”.
Forud for overdragelsen af bilnøglerne, blev fodboldtruppen opfordret til at medvirke i Audi Mind Race, som stillede spillerne over for en uvant udfordring, hvor de med tankens kraft skulle styre miniature udgaver af Audis R18 e-tron racerbiler rundt på en mindre racerbane.
Med specialudviklede headsets på hovedet, blev energien fra spillernes hjerneaktivitet overført til de små racerbiler, som desuden blev udbygget med real-time projektioner og animationer på racerbanen.
Udover de kendte fodboldstjerner, involverede kampagnen desuden 24 unge piger og drenge, som hver især var blevet udvalgt ved lodtrækning og skulle forsøge at give Barca-stjernerne baghjul.