De fleste vil sikkert forbinde Unilevers AXE-brand med reklamer, hvor damer bliver nedlagt på stribe.

En ny content marketing-strategi introducerer imidlertid et mere underspillet image, der skal få et klassiske low-involvement brand til at spille en mere vedkommende rolle over for unge danske mænd.

Derfor har Unilever allieret sig med duoen Brandon Beal og Hedegaard til at slå tonen an for Unilevers AXE Black duft-serie.

Bag det nye i samarbejde står bureauet STEPitUP, der har specialiseret sig i kommercielle samarbejder, hvor kunstnere og brands typisk udarbejder en fælles content-strategi.

Omdrejningspunkt for kampagnen er nemlig en musikvideo for artisternes nye udspil “Smile and Wave”, som er instrueret af Michael Spooner.

Musikvideoen er udviklet til at blive anvendt på både kunstnernes og brandets kanaler samt i en cut-down version, som vil blive vist i reklameblokken på tv og i biografen.

Se den kombinerede musikvideo og reklamefilm herunder og læs mere om kampagnen i næste nummer af bladet Markedsføring, som udkommer i næste uge.